El president de Rússia, Vladímir Putin, i el líder de Corea del Nord, Kim Jong Un, s'han reunit aquest dimecres al cosmòdrom Vostochni, a la regió russa d'Amur, en el que ha estat la prèvia de les negociacions entre les delegacions d'ambdós països per teixir aliances en diversos àmbits. Sobretot, pel que fa a la cooperació bilateral i els llaços econòmics, així com els intercanvis comercials i culturals, a més de comentar-ne les postures i visions sobre l'actual situació regional i internacional.
Durant la curta trobada, el líder nord-coreà ha agraït a Putin la seva invitació "malgrat estar ocupat", segons ha publicat l'agència de notícies russa TASS, i li ha transmès el seu interès en la tecnologia de coets. I és que l'escenari de la reunió no ha estat casual i el líder del Kremlin ha declarat que tractaran "tots els assumptes" amb Pyongyang.
Així, sobre la taula hi haurà també un possible acord per al subministrament d'armament nord-coreà que ha posat en alerta les principals potències internacionals, especialment els Estats Units. Des de Washington, s'han succeït els últims dies missatges advertint Kim Jong Un perquè no assoleixi cap acord amb Moscou, ja que això suposaria una violació dels compromisos adquirits per les autoritats nord-coreanes. El mandatari nord-coreà, però, ha expressat amb contundència que desitja que Rússia guanyi la guerra a Ucraïna.
Putin flirteja amb el programa nuclear nord-coreà en una trobada amb Kim Jong Un
Rússia i Corea del Nord teixeixen aliances en tots els àmbits mentre els seus règims s'aïllen de la resta de països

- Kim Jong Un i Vladímir Putin durant la reunió d'aquest dimecres -
- Europa Press
Ara a portada
Publicat el 13 de setembre de 2023 a les 18:10
Et pot interessar
-
Internacional Una processó porta el fèretre del papa Francesc a la basílica de Sant Pere
-
Internacional El fèretre del papa Francesc arriba a la basílica de Sant Pere del Vaticà
-
Internacional Per què es diu conclave? L'origen etimològic de l'esdeveniment clau al Vaticà
-
Internacional El funeral del papa Francesc serà dissabte al matí a la plaça de Sant Pere