El primer ministre d'Eslovàquia, Robert Fico, es recupera a poc a poc a l'hospital i ja es troba "estabilitzat dins la gravetat" després de ser víctima d'un tiroteig aquest dimecres als afores d'una casa de cultura a Handlová, on havia tingut lloc una reunió de govern. El dirigent socialdemòcrata populista estava parlant al carrer amb uns seguidors del seu partit, l'Smer, quan va rebre fins a cinc impactes de bala. Segons van donar a conèixer mitjans de comunicació locals, un d'ells li hauria impactat a l'abdomen.
🔺 Disparen el primer ministre d'Eslovàquia, Robert Fico.
— Pau Llonch Méndez (@paullonch) May 15, 2024
El primer ministre socialdemòcrata ha estat assenyalat per les seves posicions crítiques a les polítiques de la UE i la seva crida a una pau negociada a Ucraïna.pic.twitter.com/w1QCZxFTIb
A conseqüència de l'atac, els serveis d'emergència se'l van endur de pressa cap a un hospital pròxim, on va estar durant hores en estat crític. De fet, tal com va informar el mateix executiu, la seva vida va arribar a córrer perill. Finalment, però, i després de diverses intervencions quirúrgiques complexes, ja està estable. Així ho ha anunciat aquest dissabte la ministra eslovaca de Salut, Zuzana Dolinkovà, mentre que el viceprimer ministre, Robert Kalinak, ha afegit que, gràcies a la tasca dels metges, Fico s'està aproximant a un pronòstic positiu, si bé encara no està fora de perill.