Almenys cinc persones han mort, entre ells quatre integrants de les Guàrdies Revolucionàries de l'Iran, en un presumpte atac aeri israelià contra un edifici residencial d'un barri al sud-oest de la capital de Síria, a Damasc. L'assalt ha ocorregut contra un edifici de quatre plantes a la zona de Mezzeh, una àrea de seguretat on es troben diverses seus diplomàtiques internacionals, entre elles les ambaixades de l'Iran o del Líban, tot i que també hi ha edificis residencials.
[noticiadiari]2/267710[/noticiadiari]
En un primer moment, fonts de l'agència semioficial de notícies iraniana Mehr han estimat que almenys dos alts assessors de les Guàrdies Revolucionàries i altres dos membres del cos havien perdut la vida en aquest presumpte bombardeig israelià.
La informació ha estat confirmada poca estona després per les mateixes guàrdies en un comunicat recollit per l'agència semioficial de notícies Tasnim, en el qual han assenyalat directament Israel com a responsable i han apuntat, també, un nombre indeterminat de morts entre les forces del govern sirià.
"Una vegada més, el malvat i criminal règim sionista ha envaït la ciutat de Damasc, la capital de Síria, i durant l'atac aeri dels combatents del règim agressor i usurpador, diverses forces sirianes i quatre assessors militars de la república islàmica de l'Iran han estat fets màrtirs", han indicat a la nota.
[noticiadiari]2/267463[/noticiadiari]
Els membres de les Guàrdies fa anys que col·laboren amb l'executiu sirià en qualitat d'assessors durant la guerra civil al país i han estat objectius en més d'una ocasió de les bombes israelianes. L'Exèrcit israelià encara no s'ha pronunciat sobre aquest incident.
Un presumpte atac israelià a Síria mata quatre membres de la Guàrdia Revolucionària de l'Iran
Els mitjans locals confirmen una cinquena mort a conseqüència de l'assalt i assenyalen que podria formar part de les forces de Baixar al-Àssad
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de gener de 2024 a les 12:12
Et pot interessar
-
Internacional Musk ja és el gran enemic de Trump: ara l'acusa de ser en una llista de pedòfils
-
Internacional L'OTAN proposa que els països membres destinin el 5% del PIB a defensa
-
Internacional Acorden augmentar les hores que s'ha de retardar un vol per poder reclamar
-
Internacional Una monja i tres capellans: la il·lustració d'un preservatiu de fa 200 anys
-
Internacional Trucada entre Trump i Xi Jinping amb «conclusions positives per als dos països»
-
Internacional Una tempesta elèctrica sorprèn un avió a Alemanya i deixa nou ferits per turbulències