Sant Joan celebra aquest dissabte la novena edició de la Festa del Grito. Una activitat amb la qual es commemora la independència mexicana i, que en l'actual context, permet fer molts paral·lelismes amb el nostre país. En aquest marc s'inscriu la xerrada organitzada per ERC amb el diputat Joan Tardà i amb el títol: “De la independència de Mèxic, a la Catalunya independent”. L'acte començarà a dos quarts de cinc de la tarda, a l'auditori Jaume Nunó del Palmàs i el moderarà Sergi Albrich, portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses.
Tardà analitzarà les semblances i les diferències existents entre el procés de descolonització del poble mexicà i que va culminar amb l'assoliment de la independència de l'Estat espanyol l’any 1810, i el procés polític que viu Catalunya i que pot desembocar en una consulta d'autodeterminació el 2014. Així mateix, el diputat republicà detallarà la situació política actual després de l'èxit de la Via Catalana.
Joan Tardà parlarà de les independències mexicana i catalana a Sant Joan
ERC organitza una xerrada en el marc de la Festa del Grito
Ara a portada
-
Cultura Pere Lluís Font: «Els catalans tenim tendència a la servitud voluntària perquè ser lliure costa» Pep Martí i Vallverdú
-
-
Política Els Comuns, un any després del 12-M: defensors de l'habitatge amb una aritmètica a favor Sara Escalera
-
Política Junts es planteja presentar una esmena a la totalitat a la reducció de la jornada laboral al Congrés Redacció
-
Publicat el 19 de setembre de 2013 a les 18:40
Et pot interessar
-
Societat Investiguen Erling Haaland per provocar una commoció cerebral a la mascota del Manchester City
-
Societat L'històric rècord de Messi que ha superat un jugador de l'Atlètic de Madrid contra l'Espanyol
-
Societat Sí que es podran fer servir vapejadors a les platges de Barcelona
-
Societat Arbres caiguts, talls ferroviaris i a les carreteres i la Volta, en escac: el vent sacseja Catalunya