L'extresorer de Castellgalí va desviar més de 400.000 euros

L'Ajuntament ha rebut l'informe de l'auditoria que va encarregar a una empresa externa

Publicat el 27 d’octubre de 2015 a les 14:06
L'Ajuntament de Castellgalí, al Bages, ja té l'informe de l'auditoria que va encarregar a una empresa externa per conèixer la quantitat total de diners que l'extresorer del consistori, Jaume Valls, va desviar dels comptes bancaris municipals a altres comptes seus i de la seva exesposa en petites transferències entre 2011 i 2015. I, segons ha pogut conèixer NacióDigital, la quantitat és molt més elevada del que és parlava inicialment: 404.724 euros. A banda d'aquesta quantitat, l'auditoria també ha d'assenyalar com va ser possible que només amb la seva identificació pogués fer les transferències quan, en aquests casos, és necessària la validació de tres persones. 

Cal recordar que el govern de Castellgalí va cessar i va obrir un expedient disciplinari al que llavors era tresorer del consistori, el passat mes de juliol, després de comprovar que des de 2011 havia anat fent transferències de quantitats regulars de diners des de l'Ajuntament a comptes personals seus i de la seva exesposa. El ja extresorer feia les transferències a través del sistema de banca electrònica. En un moment donat, aquest estiu, el secretari interventor va sospitar d'una transferència i va veure que era una operació que s'havia anat produint de forma continuada. 

Jaume Valls fa 32 anys que és funcionari de l'Ajuntament de Castellgalí. Cristòfol Gimeno el va nomenar tresorer de l'Ajuntament el 2011, i és a partir de llavors que, segons les evidències que mostra l'auditoria, va començar a desviar regularment quantitats cap al seu compte. L'Ajuntament, que ja es va reunir amb el fiscal general de Manresa, Ramon Menac, per explicar-li la situació el passat mes de juliol, presentarà denúncia, ara, a partir de les conclusions de l'auditoria. Durant el mes d'agost l'extresorer es va presentar al fiscal de guàrdia per assumir els fets i comprometre's a retornar l'import desviat.