[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=id1zqxSGBJc[/youtube]
El planeta vermell fa segles era blau. De fet, la NASA va assegurar que en un passat remot, Mart tenia prou aigua per cobrir tot el planeta. El problema d'aquesta afirmació era que no es veien les línies de costa deixades per l'aigua.
Un nou estudi publicat pel Scientific Report ha trobat l'explicació d'aquesta incògnita: dos tsunamis enormes van destrossar el planeta. El treball ens situa fa 3.400 anys i dedueix que les onades van ser provocades per dos asteroides que van deixar cràters de 30 km cada un.
“Les onades podrien haver arribat als 120 metres d’altura cobrint fins a 700 quilometres de terra ferma” expliquen Mario Zarroca i Rogelio Linares, investigadors del departament de Geologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, que han participat a l'estudi. “La suau topografia del nord de Mart, així com les particularitats de propagació de les onades sota una gravetat molt inferior a la terrestre van propiciar que les distancies inundades fossin enormes”, destaquen els autors.
La costa de Mart va ser destruïda per tsunamis
La NASA troba el rastre de dues grans onades provocades, segurament, per meteorits
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de maig de 2016 a les 19:19
Et pot interessar
-
Societat Petards, focs i alcohol: guia exprés per a una revetlla de Sant Joan segura
-
Societat «Pressing» de Collboni a Junts: o l'ajuden a reformar el 30% en habitatge ara o saltarà al pròxim mandat
-
Societat On és festa per Sant Joan i on més se celebra
-
Societat Advertència de la Seguretat Social a qui tingui la pensió d'incapacitat
-
Societat Detenen a Barcelona l'administrador d'un dels mercats de droga més grans de la deepweb
-
Societat A judici una estafa piramidal catalana de 250 milions d'euros