Creix un 24% el nombre d'empreses creades de la mà de Cambra Terrassa

El 2013 se n'han creat un total de 135 a la demarcació

Publicat el 05 de febrer de 2014 a les 07:34
La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha contribuït a crear un total de 135 noves empreses en el transcurs de l’any 2013 d’entre un total de 397 projectes assessorats.

És a dir, el 34% dels projectes assessorats pel Servei de Creació d’Empreses de la Cambra s’han materialitzat en empreses de nova creació, un 16% més que l’any anterior.

De total de les iniciatives empresarials creades dins de l’any 2013, la majoria d’empreses, un 60%, pertanyen al sector serveis dins del qual hi destaquen les empreses orientades a cobrir necessitats relacionades amb el benestar personal (serveis relacionats amb teràpies naturals, suport a la criança dels infants, serveis turístics, atenció domiciliària, restauració, etc.). Un 37% pertanyen al sector comerç i hi destaquen els establiments comercials basats en l’especialització i orientats a cobrir necessitats molt específiques (botiga especialitzada en hoquei, cerveseria, disseny i venda de biquinis personalitzats, creperia, etc.).Prop d’un 3% de les noves empreses pertanyen al sector industrial.

L’any 2013 torna a destacar especialment l’increment del percentatge de viabilitat de les iniciatives emprenedores tutoritzades per la Cambra. En aquest sentit, el 34% del total de projectes analitzats i assessorats pel Servei de Creació d’Empreses de la Cambra durant el 2013 s’han materialitzat en empreses de nova creació, un percentatge que Departament de Comunicació

Perfil dels emprenedors
La major part dels emprenedors que han utilitzat el Servei de Creació d’Empreses de la Cambra en el transcurs de 2013 són persones amb edats compreses entre els 35 i 45 anys (50% del total). L’emprenedoria entre els joves menors de 35 anys representa el 35% del total i correspon a joves amb un alt nivell de formació que es plantegen l’emprenedoria com a sortida professional. Així mateix, el 15% dels emprenedors correspon a persones majors de 45 anys, la majoria amb un bagatge professional valuós, que troben moltes dificultats a l’hora de trobar sortida professional al mercat de treball i entre els quals l’autoocupació esdevé una alternativa professional molt vàlida. El 4% restant són emprenedors menors de 22 anys.

Pel que fa al nivell de formació, el 51% dels emprenedors tenen estudis universitaris. El 18% disposen de formació de batxillerat, el 19% de Formació Professional i el 12% estudis primaris. Així mateix, el 33% del total dels emprenedors són treballadors en actiu. L’interès per analitzar
la viabilitat de posar en marxa la seva pròpia empresa quan encara compten amb un lloc de treball ve motivat per l’expectativa de millorar el seu estatus professional i, en alguns casos, per les perspectives d’inseguretat en la continuïtat de la seva relació laboral actual.

Per altra part, el 67% dels emprenedors es trobaven majoritàriament en situació d’atur laboral de curta durada (menys d’un any). La Cambra constata que per segon any consecutiu el percentatge d’emprenedors que parteixen d’una situació d’atur laboral és superior al dels que estan en actiu.

Pel que fa al gènere, el 56% dels emprenedors són dones i el 44% són homes. Assessorament integral en tot el procés de creació de l’empresa La Cambra dóna suport a la constitució de noves empreses amb un assessorament global a l’emprenedor. A partir de la idea de negoci, el servei que ofereix l’entitat consisteix en l’assessorament i la valoració de la viabilitat del projecte, la creació del Pla d’Empresa i el suport en la posterior posada en marxa del negoci. Una vegada definit el pla d’empresa, la Cambra ajuda l’emprenedor a posar en marxa la seva idea de negoci, constituir l’entitat jurídica i registrar la marca comercial.

Per altra part, la Cambra també ofereix un assessorament específic en la consolidació i internacionalització dels nous negocis impulsats per emprenedors. Dins d’aquesta línia de servei, la Cambra analitza la trajectòria d’aquestes empreses des del seu inici d’activitat i dissenya un pla estratègic individualitzat, que inclou una anàlisi econòmica i comercial de l’activitat de l’empresa i defineix les directrius per tal que el nou negoci es consolidi al mercat i fins i tot, iniciï un procés d’internacionalització.

L’entitat compta també amb experts en màrqueting digital per donar suport als negocis basats en Internet o en el canal online.

Formació específica per a emprenedors
La Cambra dissenya també accions de formació específica per a emprenedors. La Cambra ha senvolupat un total de 21 sessions de formació sobre el procés de creació d’una empresa en el 2013 amb la participació de 317 persones inscrites, que han manifestat un nivell de satisfacció de la formació de 9,15/10.

Les accions formatives se centren en àmbits vinculats al desenvolupament del pla d’empresa, el pla econòmic i financer, els aspectes legals en la creació d’una empresa, la gestió comercial i màrqueting, tècniques de negociació i l’ús de les noves tecnologies, complementat amb anàlisis de casos empresarials reals.

Foment de l’emprenedoria
La Cambra de Terrassa acumula més de 25 anys d’experiència en l’assessorament a emprenedors i en l’impuls a la creació de noves empreses en el territori. A més a més dels serveis específics d’assessorament i suport a la creació de noves empreses, de consolidació de noves empreses i de formació, destaca l’impuls i organització d’accions de promoció com la Jornada d’Emprenedoria, que el passat més octubre va celebrar la seva cinquena edició amb una participació de 800 emprenedors.

La Cambra ha desenvolupat també diferents accions estratègiques per fomentar l’esperit emprenedor com el programa europeu l’Erasmus for Young Entrepreneurs que promou l’intercanvi d’experiències entre empresaris amb experiència i nous emprenedors de diferents mercats europeus, els acords amb els ajuntaments de municipis de la demarcació i centres docents per promoure la creació de noves empreses al territori i les accions de Departament de Comunicació.