La Cambra forma directius

Publicat el 27 de novembre de 2012 a les 18:31
Participants al programa de la Cambra

Amb l’inici del Programa NORD d’Estratègia i Màrqueting Internacional, la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa posa en marxa formalment els programes de formació de directius corresponents al curs 2012-13. En aquest primer panell els ponents convidats han estat Ramon Comellas, president, i Joan Comellas, responsable de la divisió de recàrrega del vehicle elèctric de CIRCUTOR.
 
Els ponents han exposat l’experiència de l’empresa CIRCUTOR en el desenvolupament de solucions globals de sistemes de recàrrega de vehicles elèctrics i han explicat com l’empresa ha definit l’estratègia de posicionament internacional d’acord amb les macrotendències globals del mercat i de l’entorn com, per exemple, els canvis en els patrons de la demanda, la connectivitat global, el procés de creació de valor, l’escassetat de recursos naturals, el paper dels països emergents, la globalització del coneixement i el desenvolupament de la creativitat i la innovació en la cadena de valor en un món complex i globalitzat.
 
Els panells d’experiències empresarials, que se celebren en el marc dels Programes Nord de formació de directius, estan orientats als alumnes que participen en els programes amb l’objectiu de contribuir a complementar la seva formació des d’una perspectiva més pràctica. Es tracta d’un espai de reflexió, de contrast i d’actualització de coneixements en diferents àmbits de la gestió empresarial que compten amb la participació d’empresaris i directius convidats de primer ordre i amb una experiència contrastable en el panorama empresarial del país.
 
Programa NORD d’Estratègia i Màrqueting Internacional
Es tracta del primer dels programes de formació de directius que s’ha posat en marxa dins d’aquesta nova edició 2012-13. El Programa Nord d’Estratègia i Màrqueting Internacional, de 40 hores, estàorientat a facilitar un marc de reflexió estratègica i a aportar els coneixements, les tècniques i la metodologia adequats per al disseny i el desenvolupament professional i competitiu d’una estratègia internacional, ajudant a l’empresari a avaluar i treure profit de les oportunitats dels negocis internacionals, analitzar els aspectes claus de la globalització, conèixer les diferents estratègies per establir acords en diferents països, revisar les decisions de l'empresa amb relació als competidors i respondre a les noves oportunitats que ofereix la internacionalització.
 
Amb una metodologia altament participativa i interactiva i un contingut molt pròxim a la realitat de la petita i mitjana empresa, aquest programa està dirigit especialment a directors generals i gerents, empresaris i directiusamb responsabilitat directa per impulsar estratègies d'operacions globals, responsables d’expansió internacional i comandaments intermedis de departaments internacionals de l’empresa.