La Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa ha fet públiques les conclusions del darrer estudi de “Seguiment de la inversió en infraestructures de transport a la demarcació de la Cambra de Terrassa”, que l’entitat ha realitzat en el primer semestre de l’any 2011. D’aquest estudi, que s’ha dut a terme des de la Comissió d’Infraestructures i Mobilitat de l’entitat, es desprèn que s’ha registrat un descens del 63% de la inversió del Govern Central en infraestructures a la demarcació.
Segons la Cambra, la crisi econòmica global ha portat als governs català i espanyol a fer un replantejament de les inversions previstes en infraestructures per al transport. Aquesta retallada ha afectat notablement a les infraestructures de la demarcació de la Cambra de Terrassa. D’aquesta manera, s’han paralitzat obres con la connexió entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal o el tram Olesa de Montserrat - Viladecavalls del Quart Cinturó. D’altres obres s’han vist alentides per aquest motiu, com per exemple l’ampliació a 3 carrils de la C-58 entre Sant Quirze i Terrassa i Porta Sud de Terrassa, o la Via Interpolar entre El Papiol i Sant Cugat del Vallès.
Quant a les infraestructures ferroviàries, algunes previstes ja s’han finalitzat, com és el cas de l’Estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Volpalleres (Sant Cugat del Vallès). En altres casos, com els FGC La Llana (Rubí) o el Túnel d’Horta, encara s’ha de redactar l’estudi informatiu.
Descens en la inversió per dos motius
Pel que fa a les dades de la demarcació de la Cambra, les inversions en infraestructures del Govern Central per a l’any 2011 arribaran als 45,46 milions d’euros, una xifra que suposa un descens del 63% respecte les inversions dels Pressupostos de l’Estat per a l’any 2010. D’aquesta inversió pressupostada, 24,568 milions d’euros es destinaran a infraestructures viàries (un 70% menys que l’any 2010 – 81,37 milions d’euros), i 20,756 milions d’euros s’invertiran en obres ferroviàries (un 52% menys que l’any passat – 43 milions d’euros). Aquest important descens en la inversió en infraestructures viàries i ferroviàries està determinat per dos motius: la finalització d'obres i la paralització de les obres o retard en l'adjudicació dels projectes.
Davant les retallades, la Cambra prioritza infraestructures
La Cambra de Terrassa considera que aquest context de retallades crea la necessitat d’establir un ordre de prioritats per desenvolupar infraestructures per al territori: la B40 - Tram Quart Cinturó entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls; la connexió viària entre l’autovia A2 i l’autopista AP7 (Castellbisbal); el tram B-40 entre Terrassa i Sabadell; i el Pas de l’AVE pel Vallès.
Segons la Cambra, la crisi econòmica global ha portat als governs català i espanyol a fer un replantejament de les inversions previstes en infraestructures per al transport. Aquesta retallada ha afectat notablement a les infraestructures de la demarcació de la Cambra de Terrassa. D’aquesta manera, s’han paralitzat obres con la connexió entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal o el tram Olesa de Montserrat - Viladecavalls del Quart Cinturó. D’altres obres s’han vist alentides per aquest motiu, com per exemple l’ampliació a 3 carrils de la C-58 entre Sant Quirze i Terrassa i Porta Sud de Terrassa, o la Via Interpolar entre El Papiol i Sant Cugat del Vallès.
Quant a les infraestructures ferroviàries, algunes previstes ja s’han finalitzat, com és el cas de l’Estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Volpalleres (Sant Cugat del Vallès). En altres casos, com els FGC La Llana (Rubí) o el Túnel d’Horta, encara s’ha de redactar l’estudi informatiu.
Descens en la inversió per dos motius
Pel que fa a les dades de la demarcació de la Cambra, les inversions en infraestructures del Govern Central per a l’any 2011 arribaran als 45,46 milions d’euros, una xifra que suposa un descens del 63% respecte les inversions dels Pressupostos de l’Estat per a l’any 2010. D’aquesta inversió pressupostada, 24,568 milions d’euros es destinaran a infraestructures viàries (un 70% menys que l’any 2010 – 81,37 milions d’euros), i 20,756 milions d’euros s’invertiran en obres ferroviàries (un 52% menys que l’any passat – 43 milions d’euros). Aquest important descens en la inversió en infraestructures viàries i ferroviàries està determinat per dos motius: la finalització d'obres i la paralització de les obres o retard en l'adjudicació dels projectes.
Davant les retallades, la Cambra prioritza infraestructures
La Cambra de Terrassa considera que aquest context de retallades crea la necessitat d’establir un ordre de prioritats per desenvolupar infraestructures per al territori: la B40 - Tram Quart Cinturó entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls; la connexió viària entre l’autovia A2 i l’autopista AP7 (Castellbisbal); el tram B-40 entre Terrassa i Sabadell; i el Pas de l’AVE pel Vallès.