Facilitar la participació ciutadana en el govern de Terrassa

La Torre
15 de gener del 2016
Actualitzat a les 16:25h
Que l'Ajuntament tingui les parets de vidre, sigui obert i transparent per a la ciutadania i fer dels equipaments i districtes seus d'acció i de treball comunitari són prioritats per aquests quatre anys que vénen.

Compromisos

1. Construirem una estructura municipal descentralitzada i propera a la ciutadania, que faciliti l’accés i la participació en el territori, ajudi a tractar les diferències i contribueixi al reequilibri de la ciutat.

2. Treballarem per una atenció ciutadana multicanal, que reforça, dimensiona i estructura un nou marc relacional entre ciutadania i serveis municipals.

3. Vetllarem per disposar d’una organització municipal que respon a la necessitat de garantir uns serveis eficients, propers i flexibles, promovent el desenvolupament professional i el talent de les persones que hi treballen, i en el qual es practiqui i fomenti que el disseny de propostes i la prestació de serveis siguin coneguts, executats i valorats per la ciutadania.

4. Continuarem incorporant i millorant els sistemes d’informació per tal de disposar de la totalitat de les dades susceptibles de ser consultades estiguin amb facilitat operativa i així incrementar no sols la transparència sinó també el potencial per generar sinergies i productes de valor econòmic i ciutadà.

5. Prestarem serveis eficients i eficaços on l’administració electrònica i els processos de millora contínua hi tinguin un paper rellevant.

6. Farem un pla per a la creació de “seus de districte” que integraran els serveis municipals descentralitzats, alliberant espais per a l’ús de les entitats i col·lectius socials i diferenciant els equipaments cívics dels serveis municipals.

7. Crearem un nou districte, format pels barris de Can Parellada i Les Fonts, que per la seva situació geogràfica requereixen polítiques específiques.

8. Dotarem als Consells de Districte de recursos econòmics de gestió i decisió pròpia per a la priorització actuacions en el seus territoris acompanyats d’iniciatives de pressupostos participatius.

9. Millorarem la qualitat democràtica en la presa de decisions tot establint mecanismes de participació política i social amb la ciutadania i adaptant la normativa local, amb la finalitat de potenciar el diàleg, la proximitat, la transparència i la coresponsabilitat amb la societat.

10. Repensarem les polítiques i mecanismes de participació ciutadana per tal de simplificar i facilitar aquesta, ja sigui a través d’entitats i col·lectius ciutadans o de forma individual.

11. Estendrem i aplicarem la metodologia de col·laboració ciutadana per a la regeneració d’espais públics assajada al Vapor Gran i altres indrets de la ciutat.

12. Desenvoluparem de forma activa una política de foment de l’associacionisme i el voluntariat per apoderar el teixit social i la xarxa ciutadana, potenciar el vessant comunitari i promoure la implicació de la ciutadania entorn al voluntariat, l’associacionisme i els seus valors.

13. Promocionarem les entitats de la ciutat en el desenvolupament dels seus projectes, fent palès el capital social i la vàlua que signifiquen per a la ciutat.

14. Incentivarem programes i projectes per aconseguir una ciutadania "smart", activa en el desenvolupament continu del model de ciutat intel·ligent del futur.

15. Millorarem la comunicació i la transmissió d’informació que fa l’Ajuntament i adaptarem els mitjans de comunicació municipals a la realitat comunicativa actual per afavorir la participació i l’apoderament a través de la informació, posant en marxa entre altres iniciatives el consell consultiu de la Comunicació Municipal.

16. Prioritzarem la solvència econòmica de l’Ajuntament, element de garantia d’autonomia i capacitat de decisió en la prestació i qualitat dels serveis, continuant amb la progressiva reducció de l'endeutament municipal i un sistema fiscal moderat, equitatiu i socialment just, que garanteixi uns ingressos econòmics suficients per fer front a les obligacions i donar resposta a les necessitats de la ciutadania.

17. Per aconseguir una organització oberta on els valors de la transparència i govern obert formin part de la cultura organitzativa, de l'activitat i dels processos de producció de serveis, crearem per a això el Servei de Transparència i de Bon Govern, que tindrà com a objectiu el desplegament de les lleis de transparència.