Ferrando: «Calen carrils bici paral·lels a les carreteres»

Aquest diumenge, BiTer va dur a terme una pedalada comarcal per reivindicar la construcció d'un carril bici que uneixi per la N-150 Terrassa, Sabadell i Sant Quirze

La Torre
03 de març del 2015
Actualitzat el 05 de març a les 17:08h
Desenes de persones van participar en una pedalada reivindicativa
Desenes de persones van participar en una pedalada reivindicativa | Foto: Marta Maseras

Desenes de persones van participar en una pedalada reivindicativa Foto: Marta Maseras


Aquest diumenge, amb el lema “Sabadell, Sant Quirze i Terrassa tenim molt en comú, Carril bici per la N-150”, tres entitats del Vallès Occidental (BiciTerrassa Club, Cicloamics Sabadell i Connecta St.Quirze) van organitzar una pedalada comarcal per a totes les edats, per reivindicar la necessitat d'unir els tres municipis amb un carril bici còmode i segur per als desplaçaments amb bicicleta i també a peu. Desenes de persones es van unir a aquesta causa lúdica i reivindicativa que va tenir tres punts de sortida i que va acabar amb la trobada al km 15, davant del Consell Comarcal. Haritz Ferrando, dinamitzador del BiTer ha explicat a La Torre els motius d'aquesta reivindicació.

Quina valoració de la pedalada reivindicativa fa?
 
Fem una valoració satisfactòria de la pedalada d'aquest diumenge. Des del punt de vista organitzatiu ha anat tot molt bé, en bona part gràcies al suport dels Guies Ciclistes i dels agents de la Policia Municipal i dels Mossos d’Esquadra. L’afectació a la resta de vehicles de la carretera, pensem que ha estat molt lleu i agraïm la seva paciència i comprensió. Hem pogut circular ocupant tot el carril de la N-150 amb total seguretat i el que hem volgut demostrar és que en menys de 25 minuts, a un ritme molt tranquil, qualsevol persona, fins i tot amb nens, pot arribar des del centre de Terrassa a l’Hospital de Terrassa i a la seu del Consell Comarcal. Ens hem coordinat tres entitats que promovem l’ús de la bicicleta de Sabadell, Sant Quirze i Terrassa, i hem visualitzat que la nostra reivindicació el que vol és unir els municipis propers de la comarca de les formes més eficients que existeixen: anant a peu i amb bici. Hem estat unes 60 persones en total, ens hagués agradat ser més gent i farem més difusió l’any vinent per engrescar més famílies.
 
Per què és necessari un carril bici que uneixi els tres municipis?
 
No és normal que, quan es parla d’infraestructures de transport, es pensi gairebé només en construir vies ràpides per a la mobilitat motoritzada privada, que s’hi destinin recursos econòmics desorbitats i que, al final, no quedi res per fer una obra tan senzilla i necessària, com és un carril bici i per anar a peu entre municipis que es troben a menys de 10 km de distància. Arreu d’Europa, s’ha mostrat amb estudis, que aquestes inversions són socialment molt rendibles, i que la inversió es recupera molt ràpidament, per l’augment de la qualitat de vida de les persones que vivim en aquestes regions tan densament poblades. Està demostrat que si habilitem un carril bici separat de la circulació, segur i còmode, molta gent el farà servir, i alguns canviaran el cotxe contaminant, per una forma de mobilitat saludable i respectuosa amb la vida dels altres. No s’hi val l’excusa de que ja hi ha camins de terra que uneixen els municipis, aquests estan bé per al temps de lleure i per fer passejades a la nostra Anella Verda. Però el que cal són carrils bici asfaltats i paral·lels a les carreteres, per aprofitar els mínims desnivells i les mínimes distàncies entres els municipis. Carrils bici pensats per a una mobilitat quotidiana, per anar la feina i als equipaments més importants.
 
Han fet arribar la seva petició a l'administració? Al consell? Diputació? Als tres ajuntaments? Quina ha estat la seva resposta? Hi ha prevista alguna reunió sobre aquest tema?
 
De moment, encara esperem resposta de la Diputació per a l’altra reivindicació que tenim sobre la taula, que és adequar les carreteres que uneixen Terrassa i Matadepera per BV-1221 (ctra. de Matadepera) i la C-1415a (ctra. de Castellar). Sabem que tenim el suport de l’actual equip de govern a l’Ajuntament de Terrassa, però com que aviat hi haurà eleccions, intentarem reunir-nos amb tots els partits polítics per explicar-los el projecte i mirar de tenir el seu compromís. Un cop passades les eleccions, treballarem per obtenir mocions de suport en els plens dels ajuntaments i del Consell Comarcal, i que entrin aquests temes a l’agenda d’inversions de la Diputació i de la Generalitat. Des del BiTer, seguirem fent aquestes pedalades lúdiques i reivindicatives cada any, fins que aconseguim el carri bici per la N-150 i per la resta de carreteres.