
Aquest diumenge, dia 15, la companyia de Granollers Quatre per Quatre havia de representar “Un miracle a la casa negra” de Milan Uhde, a la sala d’actes del Casal. Per la malaltia d'una actriu, l'obra s'ha hagut de suspendre. Des de l'entitat GATU encara no han confirmat quan tindrà lloc finalment l'actuació.
El nus de l’obra consisteix en una trobada familiar per parlar de l’herència de la casa. La història arrenca amb el pare atrafegat per arreglar una canonada d’aigua, l’enèsima averia d’una casa vella que constantment necessita atenció i que avança inexorablement a un estat ruïnós.
Els gags i el to humorístic contrasten amb el contingut dramàtic de l’argument que es desgrana al llarg de l’obra; unes relacions familiars marcades pels fets històrics del seu país, i també dramàtics, que han condicionat la vida dels seus personatges i que els porta a desenterrar les seves pors i silencis amagats durant anys perquè, igual que la casa, puguin sortir del seu estat ruïnós.