Després del desnonament, problemes amb les baixes de subministrament

L'Oficina del Consumidor avisa que un dels nous conflictes que detecta són els problemes per donar-se de baixa dels serveis després d'haver estat fet fora de casa

Redacció
24 de juliol del 2014
L'Oficina del Consumidor del Consell Comarcal del Bages està detectant nous conflictes que han sorgit els darrers mesos. Per una banda, hi ha problemes per donar de baixa subministraments com electricitat o gas després d'una execució hipotecària. Si els antics propietaris de l'habitatge –que han estat desnonats- no han tingut temps de donar de baixa aquests serveis, continuen rebent les factures dels consums mínims corresponents. Després, l'empresa distribuïdora al·lega que no pot accedir a l'habitatge i que no es pot posar en contacte amb el nou propietari –sovint, una entitat bancària- i continua emetent les factures a càrrec de l'antic propietari, tot i que ja no disposi de l'habitatge.
 
Per altra banda, els darrers mesos s'han rebut diverses queixes referents a contractes de telefonia, especialment de Movistar i Jazztel, que imputen càrrecs als clients que deixen la companyia per no haver retornat el router o per haver-ho fet més tard de 15 dies després de causar baixa. Els clients asseguren que no havien estat informats d'aquestes condicions.