ICL Iberia cancel·la l'ERO a 110 treballadors, però proposa 25 baixes, una part per prejubilació

La multinacional replanteja la seva activitat a la mina per tal de minimitzar l'impacte del pla de viabilitat en els llocs de treball

Cinta transportadora de sal a la mina de Súria
Cinta transportadora de sal a la mina de Súria | Estefania Escolà
Redacció
06 de novembre del 2020
Actualitzat a les 18:24h
La direcció d'ICL Iberia ha decidit intensificar les converses amb els representants dels treballadors i ha comunicat, aquest divendres, la seva intenció de retirar l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) actual, anunciat el passat dia 23 d'octubre, a canvi de buscar altres alternatives menys traumàtiques al seu pla de viabilitat. Així ho ha comunicat als treballadors. 

Aquesta proposta ve avalada per la seva matriu ICL Group, que n'ha donat ple recolzament. L'objectiu de l'empresa i del Grup, asseguren, sempre ha estat el de "minimitzar qualsevol impacte social", però sent conscients de les dificultats actuals dels canvis que cal implementar i de les importants inversions que encara cal fer els propers anys. 

La implantació durant els darrers mesos de diferents propostes de millora i eficiència, en línia amb el seu pla de viabilitat, està ajudant a reduir el número de persones afectades per la reestructuració de la companyia. Així, dels treballadors inicialment inclosos en l'ERO, uns 110, ara l'empresa es planteja una afectació molt més baixa, del voltant d'uns 25 treballadors, tot i seguir a l'espera de l'aprovació de inversions estratègiques per part del Grup i de la implantació final de més canvis en el model organitzatiu. Part d'aquestes sortides anunciades s'espera que siguin prejubilacions. 

La reestructuració de l'activitat minera inclou el redisseny de models d'organització que permetran potenciar la mina de Cabanasses, seguint el pla establert, i passa també per mantenir més personal a la mina de Vilafruns, per a tasques relacionades amb el projecte de connexió de les dues mines. Algunes mesures organitzatives ja han estat posades en marxa i s'espera que tinguin continuïtat. Pel que fa al projecte d'unió, que té una gran complexitat tècnica i un elevat cost econòmic, ICL Iberia espera acabar els estudis per assegurar-ne la seva viabilitat i que pugui ser aprovat per la matriu. 

Carles Aleman, president d'ICL Iberia, afirma que "hem fet un esforç molt important per mantenir els màxims llocs de treball i per això vull agrair especialment a tot l'equip la feina feta. No és gens fàcil mantenir l'equilibri entre fer viable la companyia i causar el menor impacte personal i social possible. Tanmateix, no podem oblidar que sense canvis en el nostre model organitzatiu i sense el recolzament inversor del Grup no podrem sobreviure". 

El Pla de Viabilitat, que posa de relleu la delicada situació de l'empresa, és una guia a 4 anys vista per tal de recuperar la competitivitat de l'empresa que s'ha vist greument danyada aquests darrers anys per diferents factors com són la caiguda del preu de la potassa, l'endarreriment de la construcció d'infraestructures com la rampa de Cabanasses i el col·lector, així com els alts costos d'extracció del mineral i els efectes de la Covid-19. 
Arxivat a