Fins fa un parell de mesos, el servei funcionava bé pel que fa a la puntualitat ("sempre es podria demanar que el trajecte durés menys i que no es fes tanta volta", afina, "però això ja és un altre tema"). Tot va tòrcer-se, però, quan a començaments de setembre es va assabentar que els horaris havien variat: "A priori no havia de representar cap problema, però arran d'aquell canvi, ens vam trobar que cap autobús arribava a l'hora que havia d'arribar", exposa, tot lamentant que "hi ha cops que m'he hagut d'esperar més de mitja hora". Dissabte passat, sense anar més lluny, "volia anar a Sant Vicenç a comprar un parell de coses i vaig preparar-me per agafar el bus de les 12.00h. Eren les 12.30h i encara no havia passat, i vaig decidir tornar-me'n a casa", comenta visiblement indignada.
Una situació semblant és la que viu cada dia Cristina López Hernández, veïna de Sant Vicenç de Castellet: "Treballo a Castellbell en una farmàcia i no hi ha dia que no tingui problemes!". Ella, que fa dos anys que és usuària de la línia en qüestió, assegura que "mai abans" havia patit demores "tan bèsties": "Els nous horaris i la supressió d'un dels combois que també passava pel poble, ho han capgirat tot". I és que a banda del canvi horari, aquest mes de setembre, la companyia que té la concessió del servei, l'empresa Sagalés, va eliminar la línia que unia Castellbell amb Manresa passant per Sant Vicenç i Pont de Vilomara. Actualment, doncs, l'única línia que comunica Manresa amb Castellbell -i viceversa- és la que s'atura a Castellgalí, Sant Vicenç de Castellet i Monistrol de Montserrat.
"A nosaltres, d'aquest canvi, no ens va avisar ningú", lamenta una de les responsables de l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Castellbell, que es queixa que "fa setmanes que vaig demanar [a Sagalés] que em fessin arribar els nous horaris en paper, i encara els espero". Ella, igual que la resta d'oficines d'atenció ciutadana consultades per aquest diari (la de Castellgalí i la de Sant Vicenç) han rebut múltiples queixes de persones descontentes amb el servei de bus. "Nosaltres els diem que s'adrecin a l'empresa en qüestió, perquè no sabem com ajudar-les", confessen.
Noves parades que són un "sense-sentit"
"Abans, quan havies d'anar a Manresa, feies un parell de parades a Castellgalí, però ara en fan cinc o sis! És un sense-sentit!", exclama de la Rosa, tot apuntant que aquest afegitó de parades fa que el trajecte encara sigui més llarg i el servei, "més nefast". "I la culpa no és pas dels conductors, pobres", puntualitza: "Ells són els primers que ens diuen que ens queixem a l'empresa perquè tampoc entenen res".En aquests moments, "si tinc hora al metge a les 11.00h i vull arribar puntual, em veig obligada a agafar el bus de les 8.00h. I tot i així arribo justa!", subratlla l'afectada, que creu que "fins que no unim forces totes les persones que ens trobem en aquesta situació, ningú mourà un dit per resoldre-la".
De fet, segons ha pogut saber NacióManresa, un grup d'usuàries i usuaris de la línia (la 784, segons la pàgina web de Sagalés), s'han començat a mobilitzar per recollir firmes i fer-les arribar a la companyia en qüestió: "Després d'enviar-los diversos correus i rebre respostes pràcticament automàtiques, només ens queda aquesta sortida", manifesten.