Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada regió sanitària, es desplega el seu nom, el nombre de positius confirmats i sospitosos acumulats -també en residències-, les altes hospitalàries, els morts (èxitus) totals, els positius i els sospitosos, els morts a residències totals, els positius i els sospitosos, els morts a sociosanitaris, a domicilis i no classificats, la població, la ràtio de casos -positius i sospitosos- per cada 1.000 habitants, la ràtio del 4 de maig i l'evolució des de llavors. També es pot desplaçar o fer més o menys gran el zoom de la imatge. Dades d'11 de maig.
Les regions sanitàries determinen el salt de fase arreu de Catalunya i, per ara, només les de l'Alt Pirineu-Aran, Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre han passat a la fase 1, mentre la resta està pendent de fer-ho la setmana vinent, si es donen les condicions. Què ho determinarà? L'evolució de la pandèmia, malgrat no ser l'únic element que es té en compte, és un dels importants. En el mapa interactiu superior, es pot consultar aquesta informació, tant pel que fa a casos confirmats com sospitosos, i en hospitals, residències o altres espais.
Tal com es pot observar, les Terres de l'Ebre, el Camp de Tarragona i Lleida -encara en la fase 0- són les zones on la pandèmia ha impactat menys, amb una ràtio d'infectats inferior als 25 casos per 1.000 habitants. Per contra, a la regió de la Catalunya Central (42,4) és on hi ha hagut major afectació, en part per la crisi de la conca d'Òdena, seguida de lluny per Barcelona ciutat (33,5). Més enllà dels casos acumulats des de l'arribada del coronavirus, però, cal parar atenció a l'impacte actual, en el mapa inferior, amb la variació de la ràtio durant la setmana passada.
En aquest cas, l'impacte recent torna a ser clarament més elevat a la Catalunya Central, malgrat haver-se superat la crisi forta a l'entorn d'Igualada, ja que la ràtio d'infectats s'ha elevat 8,3 punts en aquesta setmana, dels 34,1 per cada 1.000 habitants fins a 42,4. Per darrere se situen les regions de Girona (+5,6) i la regió metropolitana sud (+5,4), mentre que els increments a la metropolitana nord (+4,3), Barcelona ciutat (+4,2) o Lleida (+4,2) es troben fins i tot per sota dels de l'Alt Pirineu-Aran (+4,9) o el Camp de Tarragona (+4,7), ja a la fase 1.
[noticiadiari]2/201967[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202155[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/201655[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/202103[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
MAPES Passarem de fase? La regió sanitària metropolitana nord, amb una de les ràtios de contagi més altes
Totes les dades territorials de positius confirmats, sospitosos, altes i defuncions, també en hospitals i residències

- Pedro Sánchez i Felip VI, en una imatge d'arxiu. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
-
Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros Bernat Surroca Albet
-
La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats» Pep Martí i Vallverdú
-
Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada Bernat Surroca Albet
Publicat el 13 de maig de 2020 a les 10:30
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dimecres 3 de setembre: cel assolellat i ambient càlid
-
Societat Atac vandàlic contra la botiga del Barça pels patrocinis del club amb el Congo i Spotify
-
Societat Una esllavissada de terra arrasa tot un poble al Sudan i deixa mil morts
-
Societat Salses, la porta dels Països Catalans
-
Societat Un 22% més de violacions i un 45% menys d'assassinats a Catalunya el 2025
-
Societat Advocats Cristians ataca de nou: denuncia les activistes que van tacar la Sagrada Família