El 9-N vam viure un dia històric que també va servir per mesurar el pols de la democràcia del nostre sistema polític. Un cop més, el Govern de la Generalitat va estar a l’alçada de les circumstàncies i va fer tot el possible per fer complir el seu compromís, donant veu al clam democràtic de bona part del poble de Catalunya. També un cop més, l’Estat espanyol va voler frenar el procés amb les seves interposicions judicials habituals i no obstant això, la diada es va celebrar i va ser tot un èxit.
Per tots aquells que defensem la racionalitat i creiem en la democràcia com a única via per entendre’ns en una societat moderna, el viatge continua. A partir d’ara, s’obre un nou escenari i cal seguir avançant cap a la consulta definitiva, perquè sigui reconeguda i tingui validesa a tots els nivells. Aquesta, només es pot aconseguir a través d’una consulta acordada amb l’Estat i que sigui vinculant (com les que s’han fet a Escòcia o al Quebec). També existeix la via de les eleccions plebiscitàries com a instrument polític, però desenganyem-nos, el Govern central, enlloc d’afrontar el repte polític com faria qualsevol altre govern democràtic, tornaria a amagar el cap sota l’ala del poder kudicial per frenar i boicotejar qualsevol intent d’emancipació unilateral.
Nosaltres continuem endavant i per molt que intentin boicotejar el procés, posant fre a la voluntat d’una part molt important de la societat civil i política catalana, no defallirem. Continuarem treballant perquè s’imposi el sentit comú i no farem ni un sol pas enrere. Perquè creiem en la democràcia, confiem en el seny i estem convençuts que, tard o d’hora, la racionalitat s’acabarà imposant a la por i a la perpètua negació del govern espanyol. Sigui com sigui, s’haurà de donar cabuda al “sí”, al dret a la democràcia.
Ara a portada
-
-
Política L'Ajuntament de Barcelona dotarà les biblioteques amb 10.000 llibres en català a petició d'ERC Ona Sindreu Cladera
-
-
Política Espanya ha donat 46 contractes a indústries militars israelianes en plena guerra a Gaza Redacció
-
Ciutats Sau instal·la alarmes per advertir la població en cas de trencament de la presa Arnau Urgell i Vidal
26 de novembre de 2014