En Jaume porta uns dies molt ocupat. Encara que estigui a l'atur, no té temps ni per mirar La Bruja Novata en format VHS. És la seva pel·lícula preferida, però creu que ara mateix hi ha altres prioritats. Per petició del president té aquests reptes: crear estructures d'estat per Catalunya (ja té clar com aplicaria la hisenda pròpia), difondre el clam independentista arreu del món (llàstima que les trucades internacionals no són la seva especialitat, mai sap quins números ha de marcar perquè no surti el missatge d'error) i recollir signatures perquè Telecinco no es pugui sintonitzar en una Catalunya independent.
La mare de'n Jaume, l'Antònia, està cada dia més convençuda que la solució pot ser la llibertat. Si en Duran, el PSC, Sandro Rosell i, fins i tot, en Miguel Bosé ja no estan en contra d'un referèndum, és que tot plegat té un xic de sensatesa. L'Antònia, però, d'estructures d'estat no hi entén massa. D'entrada si tinguéssim algun dubte seria partidària de fer una trucada a Espanya per resoldre-ho: “qui millor que ells aclarir-nos com hem de fer un estat”, pensa innocentment. “Són bona gent, ara fins i tot, diuen que potser els hi agradaria un estat federal”.
La Marta, l'amor inconfessable de'n Jaume, està nerviosa per si finalment arriben els tancs. Ha decidit preparar-se amb les armes que té més a l'abast: una dotzena d'ous XL (ja sabem que els ous també tenen talles i la M no fa prou mal), tots els “pongos” que li han anat regalant i ja no sap en quina estanteria col·locar i una gran bola d'energia que faria en Son Goku en col·laboració amb tots els ciutadans de Catalunya i del planeta Namec.
Les eleccions anticipades ja tenen data i en Jaume aspira a aconseguir alguna feina derivada. Es conformaria repartint globus amb propaganda electoral, ni que sigui de Ciutadans. Si torna a fracassar en la seva inserció laboral, qualsevol dia en Jaume s'aixecarà i crearà una estructura d'estat que passarà als anhels de la història. No sap com, però està convençut que ho farà.
El zoo de Barcelona celebra 120 anys, però en Jaume segueix a l'atur, excitat per l'11-S, hipotecat fins a les celles i enamorat fins a les calces.
Ara a portada
26 de setembre de 2012