Sens dubte la iniciativa del BusBici a Vic es pot considerar un èxit i un model de transformació social que s'ha expandit a d'altres ciutats de Catalunya. Des que es va iniciar a principis d'aquest curs escolar, aquesta iniciativa, que compta amb el suport d'Osona amb Bici i Canvis en Cadena, no ha parat de créixer i actualment els divendres a Vic i a Sant Julià de Vilatorta van a l'escola en BusBici 207 infants i 40 adults distribuïts en 9 centres educatius i 15 línies en la que intervenen tots els agents de la comunitat educativa: AFA, famílies, escola, entitats i Ajuntaments.
Els beneficis d'anar en bicicleta a l'escola de manera organitzada i en grup són evidents: és una manera de promoure la mobilitat sostenible i els hàbits saludables, els infants aprenen a circular i adquireixen autonomia i independència, és un motor de transformació social, crea un sentiment de pertinença al grup i és un moment per compartir el trajecte a l'escola amb els companys que fa que els infants que hi participen esperin el divendres amb ganes. Alguns adults han "redescobert" la bicicleta i l'han començat a emprar com a mitjà de transport a la ciutat.
Però anar en bicicleta a l'escola també ha fet prendre consciència que la sensació de seguretat que tenim quan circulem en grup, no la tenim quan circulem sols o en família. Els vehicles de motor massa sovint no respecten als ciclistes ni els carrils bici tant quan circulen com quan aparquen o obren les portes del cotxe sense mirar si venen ciclistes pel carril bici. Hi ha carrils bici que no tenen un traçat lògic i hi ha molts punts sense continuïtat de carril bici, cosa que fa que haguem de circular entre cotxes i motos.
A tot això s'hi ha d'afegir que les mancances d'aparcaments de bicicletes i aparcaments segurs per aquestes són més que evidents, no només als centres educatius sinó en tots els equipaments públics o a la via pública.
És per això que cal accelerar els plans d'infraestructura ciclista, fer campanyes de conscienciació entre els conductors de vehicle de motor i crear una infraestructura lògica i segura, ja que és només així que aconseguirem transformar la ciutat i fer-la a la mesura humana.
Ara a portada