108.000 persones han omplert els carrers de Barcelona segons la Guàrdia Urbana de la capital catalana. Per altra banda, segons l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), els organitzadors de l'acte, l'assistència s'ha xifrat en 400.000 manifestants. La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, ja havia indicat que preveien sobrepassar "els sis dígits". D'aquesta manera, doncs, l'independentisme ha tornat als carrers després de la pandèmia.
La celebració de la Diada ha arrencat, i tal com estava previst, milers de persones han iniciat el recorregut d'un quilòmetre a les 17.14 hores a Via Laietana. La manifestació ha passat per davant la prefectura de la policia espanyola, girarà pel passeig d'Isabel II i continuarà per l'avinguda Marquès de l'Argentera fins al parc. L'acte polític s'ha fet davant de l'estació de França.
La manifestació s'ha celebrat amb plena normalitat, i només amb dos incidents puntuals. En primer lloc, un grup de manifestants ha interromput el pas de la manifestació a l'alçada de la plaça de l'Àngel, molt a prop de la plaça Sant Jaume. A les pancartes es llegia "Prou traïdors" i "Independència ja". La marxa s'ha aturat durant cinc minuts, però s'ha restablert la marxa després de la mediació de membres l'ANC amb els manifestants perquè es retiressin.
Més tard, un grup de manifestants independentistes ha tirat ous i paper de vàter contra la comissaria de la policia espanyola a Via Laietana. Els agents dels Mossos que custodien l’edifici s'han col·locat els cascs de protecció antidisturbis. Algunes persones s’han aturat davant de la Prefactura i han cridat consignes contra la policia espanyola, mentre que el gruix de la manifestació ha seguit avançant.
[plantillagent]
108.000 persones a la manifestació de la Diada, segons la Guàrdia Urbana
Política
L'Assemblea xifra en 400.000 les persones que han omplert els carrers de Barcelona
- Manifestació de la Diada 2021 | Gala Espín -
- | Gala Espín
ARA A PORTADA
-
Societat Els docents en vaga tallen les carreteres en l'inici d'un nou curs sense normalitat Marc Orts i Cussó
-
Societat Catalunya queda fora de l'informe PISA amb els pitjors resultats de la dècada a Espanya Gerard Mira
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
11 de setembre de 2021 a
les 19:00
Actualitzat el
11 de setembre de 2021 a les
19:15
Et pot interessar
-
Política
El Govern posa en marxa els pressupostos del 2027 a l'espera d'incorporar el nou finançament
-
Política
Garrotades al Fossar
-
Política L’advocat de Begoña Gómez demana ajornar l’audiència preliminar de dimarts
-
Política
Illa inicia l’Any Tarradellas vindicant el seu llegat: «Sabia que Catalunya només podia avançar unida»
-
Política
ERC demana explicacions a Marlaska per l'actuació policial contra un aficionat de l'Europa per dur una estelada
-
Política
Sánchez s'erigeix en «punta de llança» contra l'ascens de la ultradreta i crida a la resistència
