El 2015 que tot just ara comença es presenta mogut, políticament parlant. Però no pas per unes hipotètiques eleccions catalanes anticipades amb caràcter plebiscitari, no, sinó per la resta de comicis que ja tenen fixada data al calendari i que els principals mitjans de comunicació ja tenen apuntats a l'agenda.
A grans trets, les eleccions clau d'aquest 2015 seran les gregues del gener -amb possible victòria de Syriza-, les britàniques del maig -amb l'auge del xenòfob UKIP i uns possibles grans resultats de l'SNP-, les eleccions federals al Canadà... i les espanyoles, amb la incògnita de Podem. Segons The Economist, "no hi haurà cap separació a Espanya aquest 2015". L'Estat català, de moment, ni hi és ni se l'espera.
Gener:
- 1: Lituània adopta l'euro
- 1: Letònia assumeix la presidència de torn de la Unió Europea
- 1: Rússia crea la Unió Econòmica Euroasiàtica amb Bielorússia, Armènia, el Kazakhstan i el Kyrgyzstan
- 25: Eleccions a Grècia, amb Syriza com a favorits
Març:
- 26: Tricentenari de la decapitació del general Josep Moragues
Abril:
- 30: Setantè aniversari de la mort d'Adolf Hitler. El llibre Mein Kampf passa a ser de domini públic
Maig:
- 1: Vintè aniversari de PortAventura
- 7: Eleccions generals al Regne Unit
- 24: Eleccions municipals i autonòmiques a l'Estat espanyol
Juny:
- 15: Eleccions a Turquia
Juliol:
- 1: Luxemburg assumeix la presidència de torn de la Unió Europea
- 11: Tricentenari de la caiguda de l'illa de Mallorca a mans de les tropes borbòniques
Agost:
- 6: Setantè aniversari del bombardeig atòmic a Hiroshima i Nagasaki
Setembre:
- 10: Si continua regnant, la reina Elisabet II d'Anglaterra superarà el rècord de la reina Victòria com a monarca que més anys ha regnat al país
Octubre:
- 19: Eleccions federals al Canadà (data per confirmar)
Novembre:
- Inici de l'Any Ramon Llull, que en commemorarà el setè centenari de la seva mort
- Possibles eleccions generals a l'Estat espanyol (per bé que també es poden endarrerir al desembre o, fins i tot, al gener del 2016)
2015, any d'urnes... o no
Entre les principals dates que marquen l'agenda mundial d'aquest nou any hi ha les eleccions gregues, les britàniques i les estatals espanyoles | Les plebiscitàries no es contemplen
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de desembre de 2014 a les 22:59
Et pot interessar
-
Política Centenars de persones es manifesten a Badalona «contra la reacció i el feixisme»
-
Política «La CUP té una alternativa, però no hem sabut explicar-nos»
-
Política D'activistes veïnals a regidors: els dos primers anys fent política municipal
-
Política Illa demana la «intervenció» en el mercat de l'habitatge
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents