Un exdirigent i tres militant del PP de Lugo aniran a judici per traslladar diverses persones grans amb les facultats mentals "afectades" d'una residència fins a un col·legi electoral. La jutge que instrueix el cas va dictar el 6 de juny l'obertura de judici oral contra el criteri de la Fiscalia, segons informa eldiario.es. Entre els acusats hi ha Jose Luis Iravedra, expresident del PP a Lugo.
Els fets es remunten al 21 d'octubre de 2012, dia de les eleccions gallegues, quan Iravedra i tres militants més de PP van traslladar els avis d'una residència fins al col·legi electoral més pròxim amb la papereta entre les mans.
La jutgessa considera acreditat que tots els residents traslladats van arribar a votar i que només ho van fer perquè els van acompanyar membres del PP, en els quals aprecia "indicis racionals de criminalitat" com a presumptes autors d'un delicte electoral.
A judici membres del PP de Lugo per portar a votar avis d'una residència
Entre els acusats hi ha Jose Luis Iravedra, expresident del partit a la ciutat
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de juny de 2016 a
les 19:56
Et pot interessar
-
Política El PPC reclama «responsabilitats polítiques» a Illa pel cas mascaretes
-
Política
«L'esquerra potser no s'ha preocupat prou del que li passava a la gran majoria de la gent»
-
Política
On som dos anys després de les eleccions al Parlament?
-
Política
S'està desinflant l'extrema dreta populista?
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
