
El portaveu del Govern, Francesc Homs, ha garantit aquest divendres de forma "clara, inequívoca i nítida" que la Generalitat no privatitzarà TV3 després que l'executiu de Mariano Rajoy hagi obert la porta a poder-ho fer. "Això deu ser una iniciativa legal que fa el govern espanyol pensant en altres cadenes autonòmiques, els hi deuen haver demanat altres comunitats", ha opinat Homs, que ha subratllat també que no els preocupa el requisit de complir amb el principi d'estabilitat pressupostària perquè la televisió pública catalana ja mira de fer-ho. "És un requisit que hem de mirar de complir a tot arreu. Això no ens preocupa absolutament per a res", ha dit.
En declaracions als periodistes abans de l'acte de lliurament de les Creus de Sant Jordi, Homs ha volgut deixar clar que el Govern creu que TV3 i per extensió Catalunya Ràdio han de continuar sent mitjans públics. "No se'ns ha passat ni pel cap cap operació de privatització", ha assegurat.
Homs ha argumentat el paper "molt singularitzat" de TV3 pel que fa a la defensa de la llengua, cosa que ja sol ho justificaria, ha dit, però també ha afegit aquí el "panorama d'una nació que no té un Estat", el que requereix que hi hagi mitjans "potents i públics".