Mentre la Generalitat es va venent els edificis per pagar les nòmines dels què hi treballen, a Madrid es viu amb total optimisme la candidatura de la ciutat per als Jocs Olímpics de l'any 2020, amb la sensació general que aquesta vegada ho tenen tot a favor. Les altres dues candidates són Estambul i Tòquio. En el primer cas, Turquia viu una enorme inestabilitat política, amb risc seriós de caiguda del règim islamista moderat a causa de les mobilitzacions al carrer. I, pel que fa a la capital del Japó, surt amb el problema d'haver organitzat uns Jocs Olímpics (1964) amb anterioritat.
Madrid té uns transports públics envejables i unes infraestructures esportives de primer nivell, a més de la garantia de l'Estat per a la disponibilitat financera que es requerirà. D'altra banda, totes les subseus estan connectades per línies de ferrocarril d'alta velocitat, entre elles Barcelona, que acollirà alguns partits inicials en l'àmbit del futbol. La diplomàcia espanyola, amb la monarquia al capdavant, està fent un esforç de promoció espectacular, amb el suport de tots els partits polítics i dels mitjans de comunicació de la capital d'Espanya.
La decisió la prendrà el COI el pròxim mes de setembre a Buenos Aires, un entorn que les autoritats espanyoles consideren molt favorable... Queda clar que la independència no pot esperar.
ARA A PORTADA
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Política Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya Neus Climent / Agències
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
08 de juliol de 2013 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»
-
Política Sánchez respon als insults de Milei: «Sí, soc 'zurdo' i molt orgullós»
-
Política
Albiol contra la memòria
