
59.996. Aquesta és la xifra que la companyia reina de les concessionàries d'autopistes a Catalunya, Abertis, ha registrat de participants en la campanya d'insubmissos del peatge agrupada sota el paraigüa #novullpagar. Segons Abertirs des de l'inici d'aquesta campanya aquests gairebé 60.000 casos d'impagament de la barrera han estat protagonitzats per 25.000 usuaris. D'aquests, un 60% només ha fet el #novullpagar una vegada, mentre que el 40% restants es consideren reincidents. En total s'han tramitat 45.776 denúncies a Interior i es calcula que l'impacte econòmic d'aquests impagaments és, per a la companyia, d'uns 180.000 euros.
Els peatges amb més impagaments són els de Vilassar de Dalt (uns 7.000 casos) i Mollet del Vallès (més de 6.500 casos), per davant de peatges com els de Vallcarca, Martorell, La Roca (al voltant dels 5.000 casos) i Arenys de Mar (més de 3.500 casos).
En alguns casos, denuncia, la campanya #novullpagar no ha actuat d'aquesta manera: "Els nostres cobradors són els que perceben el malestar dels ciutadans. En línies globals els resultats són satisfactoris, però hi ha hagut moments tensos, que han provocat atacs d'ansietat en els nostres treballadors, que han estat víctimes d'algun acte no controlat".
A les portes d'una nova mobilització de la campanya #novullpagar, el pròxim diumenge, el director general d'Abertis Josep Lluís Giménez ha assegurat aquest dimecres que no entén els que volen passar per l'autopista sense pagar. "Si en un bar demano un cafè, però no el vull pagar, el que he de fer és no demanar-lo", ha dit a tall d'exemple i convidant els conductors que no circulin per les vies de pagament si no volen pagar. Tot i no entendre aquest moviment, Giménez el respecta sempre que sigui una protesta "pacífica".