La reunió ha arribat després que la CUP hagi fet públic un comunicat en el qual ha "denunciat la manca de voluntat política de la resta d'actors" i ha "manifestat la voluntat de continuar treballant per arribar a un acord". Unes paraules que ràpidament ha respost la portaveu de CDC, Marta Pascal, assegurant que és la CUP qui "no es mou" per seguir "excloent" Artur Mas.
Hi han participat, entre altres, Raül Romeva, Jordi Turull i Josep Rull per Junts pel Sí; les diputades Gabriela Serra, Eulàlia Reguant així com Hugo Alvira, del secretariat nacional de la CUP; i també els presidents de les tres entitats sobiranistes: Jordi Sànchez (ANC), Jordi Cuixart (CUP) i Carles Puigdemont (AMI).

La seu de l'ANC acull la reunió entre Junts pel Sí i la CUP Foto: Isaac Meler
Una nova proposta?
La CUP acceptaria la dimissió d'algun dels seus diputats i garantiria estabilitat al Govern en allò prèviament pactat a canvi que Artur Mas no fos president de la Generalitat, segons han explicat a l'ACN fonts cupaires, que han apuntat que ja han acceptat aquesta proposta que els va arribar dijous prèviament avalada, asseguren, per independents de Junts pel Sí. Així, el Govern estaria encapçalat per algú de consens que estigués "disposat a assumir el càrrec", mentre que Mas ocuparia algun altre lloc destacat de l'estructura de l'executiu. Els cupaires donarien suport a l'acció de l'executiu en tot allò que signifiqués el compliment de l'acord i farien certa "autocrítica", assumint la dimissió d'algun dels seus diputats.
Segona reunió en dos dies
La sensació general és que Junts pel Sí i la CUP ja han assumit que l'acord és impossible però que cap de les parts vol aparèixer com la que tanqui la negociació. En aquest sentit va sorprendre que la reunió “definitiva” d'aquest dijous a la tarda s'allargués més de tres hores quan la mateixa Gabriela Serra, en declaracions a RNE, havia admès que duraria “dos minuts” si es mantenia el nom de Mas com a president. Tanmateix, i després d'escoltar-lo a TV3, una font de la CUP assenyalava que el país s'encamina irremeiablement cap a noves eleccions. A la trobada d'aquest dijous una de les propostes que les entitats van posar sobre la taula era que el nom del candidat l'escollís una assemblea d'electes. Una possibilitat que des de la CUP es va descartar.
Ahir, en una jornada decisiva per intentar un acostament entre Junts pel Sí i la CUP, el principal moviment el va protagonitzar Artur Mas respecte CDC. Va proposar als republicans entrar al Govern en funcions per tal de mostrar una imatge d'unitat fins a les eleccions del 6 de març. A TV3, el president en funcions va admetre que l'objectiu era reeditar Junts pel Sí. I, si es té en compte la resposta d'ERC que va parlar de “frau democràtic”, no sembla que pugui tenir massa recorregut.