Aena detecta malalties «sospitoses»

Afirma que 28 controladors no han anat a la feina i hi ha retards en els vols

Publicat el 18 de juliol de 2010 a les 18:37

El Centre de Control de Barcelona ha registrat aquest diumenge un absentisme de 28 controladors al seu lloc de treball d'un total de 61 que estaven convocats per al torn d'aquest diumenge, és a dir, un absentisme del 46%, segons Aena. Aeroports Espanyols i Navegació Aèria havia disposat 61 candidats per cobrir aquests llocs, dels quals 55 estaven programats i sis eren de serveis de cobertura obligatòria però s'ha disparat l'absentisme i dels 28 absents, 24 al·leguen raons mèdiques. Els serveis d'inspecció de la Seguretat Social estan investigant cadascuna d'aquestes baixes i s'adoptaran totes les mesures que la llei preveu per a aquests casos.

L'acumulació de baixes, que en la majoria de les ocasions es comuniquen sense el temps suficient per poder trobar substituts, té l'evident objectiu d'entorpir el trànsit aeri i un clar perjudicat: el passatger que veu alterats els seus plans de viatge en plena temporada d'estiu, així com les companyies aèries i el sector turístic.

Passades les cinc de la tarda, alguns dels vols afectats a l'aeroport del Prat per l'absentisme de controladors arribaven a acumular retards fins a més de dues hores. És el cas d'un vol que havia de sortir cap a Sevilla a les quatre de la tarda, que tenia l'hora de sortida estimada cap a dos quarts de set de la tarda. Altres vols afectats anaven en direcció a Santiago i Roma, amb una hora i quart de retard; Menorca, amb una hora de retard, o Pamplona i Milà, amb 50 minuts de retard. Altres vols, però, sortien amb normalitat a l'hora prevista.