L'actor Albert Boadella ha assegurat avui que l'independentisme és una "secta" que només pretén "fotre" Espanya. Ho ha dit en el transcurs d'un diàleg amb la candidata del PP per Barcelona, Cayetana Álvarez de Toledo. El "gurú" de la "secta" ha estat Jordi Pujol, segons ell. "S'han quedat sense gurú i això potser porti a una descomposició, pe`ro serà llarg", ha afirmat. Boadella ha entrat en detalls històrics, recordant la figura de Francesc Cambó, que va ser un dels líders del catalanisme i que el 1936, quan va veure "els resultats de la seva obra", va decidir "posar-se al costat de Franco".
Álvarez de Toledo ha definit Boadella com "l'Espanya exiliada" i ha qualificat l'acte com "una inflexió" en la situació a Catalunya, una mena de "retorn" de Boadella a Catalunya. L'actor ha volgut explicar els orígens del catalanisme -citant fins i tot textos del llibre de Jordi Pujol L'emigració, problema i esperança de Catalunya-, assegurant que "el catalanisme ja neix xenòfob". Ha argumentat que des dels seus inicis ha volgut afirmar que els catalans són "millors" que la resta d'espanyols.
Albert Boadella assegura que l'independentisme és una «secta» que només vol «fotre» Espanya
L'actor participa en un acte de la candidata del PP Cayetana Ãlvarez de Toledo, que el defineix com el símbol de l'"Espanya exiliada"
ARA A PORTADA
Publicat el
09 d’abril de 2019 a
les 18:08
Et pot interessar
-
Política El PPC torna a reclamar «responsabilitats polítiques» a Illa pel cas mascaretes
-
Política
«L'esquerra potser no s'ha preocupat prou del que li passava a la gran majoria de la gent»
-
Política
On som dos anys després de les eleccions al Parlament?
-
Política
S'està desinflant l'extrema dreta populista?
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
«Contra el feixisme, sindicalisme»: milers de treballadors reclamen «pau, sostre i salari» a Barcelona per l'1-M
