El règim del 78 intenta salvar-se i, per aconseguir-ho, necessita recuperar el partit frontissa que li permetia construir i estabilitzar majories parlamentàries. Una funció que CiU ha perdut, arrossegada des del carrer per la societat catalana. D'aquí que la gran operació sigui convertir Albert Rivera en el futur Duran i Lleida, un personatge ben tractat pels mitjans de comunicació espanyols perquè no posa en qüestió el capitalisme d'amics madrileny i, alhora, legitima la subordinació política de Catalunya.
A favor de Ciutadans convergeixen la major part de les forces vives del règim, espantades per un Podem que, per ara, es nega a acatar els dogmes de la transició. Un bon resultat del partit d'Albert Rivera -com el que anticipa l'enquesta d'El País- asseguraria la continuïtat de l'alternança PP-PSOE a curt termini perquè Podem quedaria encapsulat pels altres tres partits, que es repartirien el poder institucional. A més, Albert Rivera estaria encantat d'entrar en qualsevol govern, sense la malfiança tradicional de CiU.
Per tot plegat, crida l'atenció la miopia de la direcció convergent quan evita considerar-se un partit independentista. No els servirà de res perquè a Espanya fa temps que han passat de considerar-los un soci potencial a un enemic a combatre des de tots els fronts, clavegueres incloses. Nacionalistes? Els nacionalistes són a Madrid.
ARA A PORTADA
Publicat el
08 de març de 2015 a
les 22:59
Et pot interessar
-
Política
L'assessora de Begoña Gómez entrega el passaport al jutge Peinado un dia abans del termini
-
Política
Maniobra de Zapatero per intentar anul·lar la seva imputació al cas Plus Ultra
-
Política
Joan Capdevila, exdiputat d’ERC, nou conseller dels Mercats i la Competència
-
Política
«Qui la fa, la paga, es digui Ábalos o Ayuso»: la Moncloa busca el xoc amb el PP davant l’ofensiva judicial
-
Política
El Govern deslliga la condemna a Ábalos del futur de Sánchez: «S'ha d'acabar la legislatura»
-
Política Parlon i Trapero tornaran a comparèixer al Parlament per les infiltracions en assemblees de professors
