El ja exdiputat de Podem, Alberto Rodríguez, ha decidit contractar Gonzalo Boye per a preparar el seu recurs contra la condemna per l'agressió a un agent de policia i per a futures accions judicials i legals contra la presidenta del Congrés dels Diputats, Meritxell Batet. El canari també ha contractat a l'advocada Isabel Elbal.
En un comunicat, Rodríguez afirma que aquestes accions judicials "s'han d'adoptar" davant la decisió de Batet de retirar-li la seva acta de diputat. L'exdiputat d'Unides Podem va ser condemnat pel Suprem per agredir un policia en una concentració fa vuit anys. La pena de presó va ser substituïda per una multa de 540 euros. Ell mateix assegura que el fet de contractar algú com Boye és per poder garantir "un equip jurídic independent" i amb experiència en l'àmbit europeu.
Sobre la querella anunciada contra la presidenta del Congrés, ha dit aquesta setmana que "és una qüestió que està estudiant l'equip jurídic d'advocats" i ha garantit que defensarà el seu escó fins al final, fins i tot als tribunals europeus: "Aniré a Estrasburg sense cap tipus de rubor".
Rodríguez ja ha fet efectiva la seva baixa de Podem, que va anunciar ahir. "Crec que toca tancar un cicle, crec que entro en un altre moment personal", va argumentar en declaracions a la premsa.
Alberto Rodríguez contracta Gonzalo Boye per a futures accions legals contra Batet
El ja exdiputat de Podem prepara una querella contra la presidenta del Congrés
- Alberto Rodríguez i Gonzalo Boye, en imatge d'arxiu -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
24 d’octubre de 2021 a
les 20:00
Et pot interessar
-
Política
Alamany supera la recollida d'avals i es converteix en la candidata d'ERC a Barcelona el 2027
-
Política
Tot el que està en joc a les eleccions a l’Aragó
-
Política
L'independentisme torna als bàsics a mig gas
-
Política
Desgràcies ferroviàries que han canviat (o no) la història
-
Política
Les empreses de la residència impulsada per Sílvia Orriols fa anys que no presenten comptes
-
Política
Els Comuns exigiran «un control» sobre les inversions a Rodalies al PSC
