
El líder del PP a Catalunya, Xavier García Albiol, al Parlament Foto: Josep Maria Montaner
El president del PP a Catalunya, Xavier Garcia Albiol, ha avançat aquest dilluns al vespre que oferirà al PSC i a Ciutadans "tres propostes bàsiques" per a què les tres formacions les incloguin als respectius programes electorals de cara al 21-D. "Són propostes que poden coincidir en el sentiment majoritari dels votants de Ciutadans, del PSC i del PP", ha afirmat Albiol sense donar-ne més detalls, emplaçant a una compareixença de premsa aquest dimarts al matí.
Albiol ha dit que exposarà al PSC i a Ciutadans tres propostes que considera que els tres partits "constitucionalistes" poden compartir, sense descuidar les "singularitats" que cada formació plantegi als respectius programes electorals. El president del PP ha fet aquest breu avançament -sense donar cap més detall- després de qualificar de "presa de pèl" la possibilitat plantejada pel PSC respecte una eventual reedició del tripartit d'esquerres que anys enrere va governar a la Generalitat.
"La única possibilitat per a què Catalunya recuperi el sentit comú és articular una alternativa que ha de passar exclusivament pel PP, Ciutadans i el PSC", ha afirmat categòricament abans de participar en una tertúlia amb seguidors del partit a Castelldefels. En aquest sentit, Albiol ha demanat a Miquel Iceta "que deixi de marejar la perdiu" amb un hipotètic pacte amb Esquerra i Catalunya en Comú, i l'ha instat a abandonar un relat que assegura que és "impossible" i "infantil".
El paper de Puigdemont
D'altra banda, el líder dels populars ha definit com "esperpèntic" i "irresponsable" el fet que el president de la Generalitat a l'exili, Carles Puigdemont, hagi dit en una entrevista al diari Le Soir que existeix una solució alternativa a la independència. "Això demostra el grau d'irresponsabilitat de les persones que han estat al capdavant de Catalunya i que han fet molt mal", ha etzibat.