Xavier García Albiol és el cap de llista del PP a Barcelona a les eleccions del 29 de novembre. L'alcalde de Badalona, però, ha assegurat a xarxes que tot i aconseguir un escó al Congrés, voldrà mantenir l'alcaldia de la ciutat, una hipòtesi que els estatuts dels populars prohibeixen.
L’article 12 de la normativa interna del partit especifica que ser diputat al Congrés "és incompatible amb exercir d’alcalde en municipis de més de 20.000 habitants", llindar que supera àmpliament Badalona supera i que, per tant, li impediria compaginar ambdós càrrecs. Aliè als estatus del seu partit, però, Albiol ha garantit que continuarà exercint les responsabilitats municipals.
Els estatus del PP també recullen que el Comitè de Drets i Garanties vetllarà per l’aplicació del règim d’incompatibilitats i "resoldrà les qüestions que puguin plantejar-se". La normativa interna del partit, a més, afegeix que "l’autorització d’excepcions que, en casos extraordinaris, puguin requerir els interessos generals del partit serà aprovada pel Comitè Executiu Nacional". Per tant, després de les eleccions, si Albiol obté l’acta de diputat i encara es vol mantenir al capdavant de l’Ajuntament de Badalona, serà el Comitè Executiu del mateix PP el que resolgui el conflicte d'incompatibilitat interna.
El PP vol reforçar-se a Catalunya
Albiol, que ja va liderar el PP al Parlament durant els anys àlgids del procés independentista, ha consolidat àmplies majories a Badalona amb un discurs centrat en la seguretat i agressiu amb la migració. Sovint ha projectat una imatge de candidat transversal sota el paraigua del "badalonisme", més enllà de les sigles del partit. Alberto Núñez Feijóo li encarrega ara contribuir a "rellançar" el PP a Catalunya i evitar que l'extrema dreta de Vox el superi electoralment.

