Alfredo i Mariano es queden sols a Catalunya

Publicat el 11 de maig de 2014 a les 21:59
El mes passat, 299 vots van negar el dret a decidir al poble català al Congrés dels Diputats. La immensa majoria d'aquests escons corresponien a la suma de PSOE i PP, fins el punt que sense aquests dos partits els partidaris de la consulta haurien guanyat de carrer. Però, com era d'esperar, els dos vectors del bipartidisme de la transició van aplicar el bloqueig immobilista de sempre. Tanto monta monta tanto, Alfredo que Mariano.

Però el fet és que el bipartit espanyol va camí de la irrellevància a Catalunya. Segons l'enquesta d'ahir a La Vanguardia, la força política que guanyarà les eleccions a Espanya i la que li disputa el primer lloc es quedaran a una distància astronòmica de CiU i ERC. El PSC passaria, segons el sondeig, de ser el primer partit del 2009 a baixar fins a la tercera o quarta posició, amb una caiguda d'uns vint punts percentuals. Un desplomament espectacular. I, a més, el PP també recula. Això, combinat amb uns lideratges locals molt desprestigiats, deixa el mapa polític català molt lluny de l'abast de Madrid.

En definitiva, dos partits políticament escleròtics i en decadència electoral són la força principal que s'enfronta a la voluntat democràtica del poble català... En fi, el cas és que, si l'enquesta l'encerta, ningú no li podrà discutir la legitimitat al procés d'emancipació política d'aquesta societat.