El mes passat, 299 vots van negar el dret a decidir al poble català al Congrés dels Diputats. La immensa majoria d'aquests escons corresponien a la suma de PSOE i PP, fins el punt que sense aquests dos partits els partidaris de la consulta haurien guanyat de carrer. Però, com era d'esperar, els dos vectors del bipartidisme de la transició van aplicar el bloqueig immobilista de sempre. Tanto monta monta tanto, Alfredo que Mariano.
Però el fet és que el bipartit espanyol va camí de la irrellevància a Catalunya. Segons l'enquesta d'ahir a La Vanguardia, la força política que guanyarà les eleccions a Espanya i la que li disputa el primer lloc es quedaran a una distància astronòmica de CiU i ERC. El PSC passaria, segons el sondeig, de ser el primer partit del 2009 a baixar fins a la tercera o quarta posició, amb una caiguda d'uns vint punts percentuals. Un desplomament espectacular. I, a més, el PP també recula. Això, combinat amb uns lideratges locals molt desprestigiats, deixa el mapa polític català molt lluny de l'abast de Madrid.
En definitiva, dos partits políticament escleròtics i en decadència electoral són la força principal que s'enfronta a la voluntat democràtica del poble català... En fi, el cas és que, si l'enquesta l'encerta, ningú no li podrà discutir la legitimitat al procés d'emancipació política d'aquesta societat.
Alfredo i Mariano es queden sols a Catalunya
Ara a portada
-
-
Política Illa garanteix que els Mossos no deixaran desatès cap poble ni ciutat: «No hi haurà impunitat» Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tarzan romà: d'implicar el papa Francesc en ocupacions de pisos a visitar la Casa Orsola David Cobo
-
Política Una absència sonada: per què Sánchez no serà al funeral del papa Francesc? Tania Tapia Díaz
-
Publicat el 11 de maig de 2014 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Pimec es reuneix amb Puigdemont a Waterloo per frenar la reducció de la jornada laboral
-
Política Parlon reivindica el «segon desplegament» dels Mossos per arribar als 25.000 agents
-
Política Cauen un 5% els delictes en el primer trimestre de 2025
-
Política Illa i Parlon saluden els comissaris dels Mossos en el seu primer Dia de les Esquadres