Pot ser que Iniciativa per Catalunya-Verds hagi estat més o menys ambigua pel que fa al procés sobiranista. Efectivament, aquesta força política va signar el pacte que va fixar data i pregunta i més tard se'n va mig desdir. I ara no s'apropa a cap full de ruta que no passi pel sí però no. El dret a decidir ser espanyols, vaja.
Malgrat tot, encara podíem dir que ICV era ambigua, però ara que s'han aliat a aquest conglomerat electoral que rep el nom de Barcelona en Comú, l'ambigüitat ecosocialista sobre el debat independentista ha donat pas a un estadi superior, la més absoluta i total indiferència. És a dir, que a banda del bloc de partits nacionalistes catalans i del bloc de partits no nacionalistes catalans, ara la llista d'Ada Colau estrena una peculiar tercera via -l'anterior tercera via està morta i enterrada- que es basa simplement en fer veure que no hi ha debat.
Aquesta innovació té els seus seguidors, com s'ha pogut copsar gràcies al xou de El Gran Wyoming a Sant Andreu, però no deixa de sobtar que un col·lectiu que vol fer 'tabula rasa' de l'actual sistema polític pugui ignorar d'aquesta manera una realitat política que ha tingut ocupats tots, tots, els partits polítics catalans en els darrers cinc anys, ja sigui a favor o en contra de la independència. Si són aliens al procés vol dir que són aliens al país i a la societat on viuen. En això han superat l'ambigüitat ecosocialista, però es complicat considerar que això sigui pas cap mèrit.
							
																					
																ARA A PORTADA
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo  
- 
													El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo  
Publicat el 18 d’abril de 2015 a les 21:59
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies
- 
												 Política
												Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez Política
												Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
- 
												 Política
												L'endemà del trencament Política
												L'endemà del trencament

 
															 
															 
															 
															 
															