La diputada del PP per Barcelona Cayetana Álvarez de Toledo ha presentat aquest dilluns a Barcelona el seu llibre Políticament indesitjable (Penguin Random House) en companyia de l'actor Albert Boadella, qui ha fet una defensa encesa del text, que ha arribat a definir de "nou testament" de la democràcia espanyola. En l'auditori de l'editorial, que s'ha omplert, el comediant ha assegurat que el llibre expressa el sentiment d'"abandonament" dels constitucionalistes per part del PP. Una actitud que ha donat ales al nacionalisme "xenòfob".
Boadella ha elogiat la "bellesa" de l'obra, lligant bellesa a claredat: "Cayetana ha estat acusada de tot, menys de mentir". El dramaturg s'ha referit a l'elitisme gens amagat de la diputada, detestada pels "minicultes i les minicultes" i ha recordat quan ella es va sentir espanyola, quan va viure els dies del segrest i l'assassinat del regidor del PP Miguel Ángel Blanco.
Albert Boadella ha dit que la diputada ha tingut els "nassos" d'enfrontar-se al seu partit votant en contra de la "subhasta judicial" i sent un "vers lliure". Ha qualificat el llibre de "crònica d'una decadència" i ha arribat a parodiar sobre l'escena la reacció de Pablo Casado i Teodoro García Egea a l'aparició del llibre. Boadella ha interpretat un García Egea -que ha participat en concursos de llançament de pinyols d'oliva- que, irritat, llança pinyols contra el llibre.
Álvarez de Toledo ha criticat la "partitocràcia" i la "grupocràcia" que caracteritza la vida interna dels partits i ha defensat la llibertat interna dins de les organitzacions. La diputada ha sortit en defensa d'Isabel Díaz Ayuso, "que no és el principal problema de Pablo Casado", criticant "que es posi en marxa una operació" contra la presidenta madrilenya.
"Aquest és un llibre perquè Casado sigui president del govern espanyol. Però perquè ho sigui s'ha de plantar cara a Pedro Sánchez i els seus aliats". Álvarez de Toledo ha dit que "entre submissió i confrontació, jo elegeixo confrontació". Li ha demanat a Casado que bandegi el conflicte amb Ayusoi que "s'enganxi a ella" per "construir l'alternativa a Espanya".
La política conservadora ha reclamat que el cas de Canet de Mar sigui una inflexió. "El nacionalisme no ha aconseguit construir una nació i s'ha de dir que la meitat de Catalunya que ha estat oblidada que ha de passar a l'ofensiva". Ha advertit contra "la resurrecció del catalanisme, que troba interlocutors a Madrid, que pensen en un nou Pujol i un partit que sigui raonable". Per barrar-li el cas, ha proposat "una reconstrucció del constitucionalisme i l'antinacionalisme".
Entre el públic, hi havia la plana major de Ciutadans, amb Carlos Carrizosa, Nacho Martín Blanco i Anna Grau. En canvi, s'ha notat l'absència de cap dirigent rellevant del PP. Les relacions entre la direcció de Génova i la diputada estan en aquests moments trencades i les intervencions públiques d'Álvarez de Toledo topen sempre amb el buit de la cúpula del PP.
Boadella ha destacat els fets de l'escola de Canet de Mar, considerant que s'hauria de produir una mobilització constitucionalista i s'ha preguntat si no s'hauria de fer un tipus de concentracions com les de "les mares de maig, però a la plaça de Sant Jaume".
Álvarez de Toledo i el «nou testament» de l'unionisme
Política
La diputada del PP presenta el seu llibre "Políticament indesitjable" en companyia d'Albert Boadella i sense cap dirigent rellevant del seu partit
- Albert Boadella i Álvarez de Toledo aquest dilluns. | Frederic Esteve -
- | Frederic Esteve
ARA A PORTADA
-
Societat La pobresa energètica ofega les famílies vulnerables: «Amb la calor costa respirar, no podem estar a casa» Pau Espí Solé
-
Política Nou anys dels atemptats del 17-A sense conclusions fermes de la investigació al Congrés Lluís Girona Boffi
-
Societat L'homenatge a les víctimes del 17-A a Barcelona pressiona el Congrés per la investigació dels atemptats ACN
-
Política Illa defensa la «democràcia» davant «l'odi i la barbàrie» en l'aniversari del 17-A Gerard Mira
-
Política La incertesa de les comissions del 17-A i l'operació Catalunya posen en dubte la paraula de Sánchez Lluís Girona Boffi
Publicat el
20 de desembre de 2021 a
les 20:30
Et pot interessar
-
Política
Junts torna a reclamar les competències d’immigració: «Quan a Ceuta s’esternuda, Catalunya es constipa»
-
Política
Dos anys de president Illa
-
Política
El govern espanyol reforça l'acollida de migrants i evita el xoc amb el govern de Ceuta
-
Política
El president de Ceuta llança un ultimàtum a Pedro Sánchez per la crisi migratòria
-
Política
L'oficialitat del català a Europa: tres anys encallada i amenaçada pel calendari electoral
-
Política
Ceuta, Melilla i el dret a decidir
