L'ANC i Òmnium Cultural d'Osona han cridat a anar amb estelades a la Cavalcada dels Reis de Vic que TV3 emetrà en directe. En un comunicat, les entitats demanen fer el recorregut amb uns fanalets reivindicatius en què s'hi dibuixa la bandera independentista: "Petits i grans, rebem a ses majestats Melcior, Gaspar i Baltasar amb la llum del fanalet de l'estelada".
Alhora, animen a omplir d'estelades les finestres i els balcons per on passaran els Reis aquest dijous a la tarda, així com a demanar-los que portin la República catalana. En tot cas, les entitats a nivell nacional apunten que es tracta d'una activitat de les seves federacions territorials, com se'n fan tantes altres, i que cada any s'ha fet aquesta crida, per bé que aquest és el primer cop que coincideix amb una retransmissió de TV3.
La cavalcada de Reis de Vic, que enguany arriba a la 74 edició, estarà formada per dotze carrosses i comptarà amb la participació de més de 800 persones per assolir prop d'un quilòmetre de seguici. Al llarg de la rua, hi haurà tres cavalls amb l'heràldica vigatana, el Cavaller de Corpus amb la bandera de la ciutat i dos heralds amb trompetes i dalmàtiques carmesí, color de goig.
La desfilada començarà al passeig de la Generalitat i acabarà a la plaça Major de Vic, on es preveu que es concentrin unes 15.000 persones. La rebuda al balcó de l'Ajuntament anirà a càrrec de l'alcaldessa de Vic, Anna Erra i, tot seguit, el rei Melcior adreçarà unes paraules als ciutadans.
ANC i Òmnium criden a omplir d'estelades la cavalcada dels Reis de Vic
Política
Les territorials d'Osona d'ambdues entitats demanen fer el recorregut amb uns fanalets amb la bandera independentista
ARA A PORTADA
-
-
Política Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra Lluís Girona Boffi
-
-
Successos L'incendi de Senet ja ha cremat 44 hectàrees i amenaça el parc nacional Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
02 de gener de 2017 a
les 17:36
Et pot interessar
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
