El candidat impulsat per la direcció d'UPyD i actual número dos de Rosa Díez, Andrés Herzog, serà el nou líder del partit. Ha guanyat les primàries que s'han fet aquest dissabte en el congrés extraordinari amb el vot favorable de 802 afiliats, el 43% dels sufragis. Herzog, que és contrari a l'acostament a Ciutadans, ha superat la diputada Irene Lozano, que ha obtingut el 40% dels sufragis (745 vots). Herzog era el candidat preferit per la direcció sortint. El nou líder d'UPyD s'ha mostrat convençut que "tot i el panorama canviant" la seva formació "té futur". "Hem après amb humilitat en aquests mesos tan difícils", ha reflexionat en veu alta Herzog després de saber-se el resultat de les primàries.
En la seva llista pel nou Consell de Direcció d'Andrés Herzog hi ha diverses persones que ja formaven part de l'equip que fins ara dirigia Rosa Díez, com el diputat basc Gorka Maneiro o l'eurodiputada Maite Pagazaurtundua.
Herzog (Sant Sebastià, 1974) és advocat de professió i fins ara ha estat secretari general del grup parlamentari d'UPyD, sense ser diputat, i ha encapçalat les principals causes el partit contra la corrupció, en particular el cas Bankia.
Andrés Herzog, nou líder d'UPyD en substitució de Rosa Díez
Amb un 43% dels vots ha quedat per davant d'Irene Lozano, que ha tret un 40% dels sufragis
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de juliol de 2015 a
les 17:22
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
-
Política
L'expresident Puigdemont critica que el Govern «no vol» corregir la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora
-
Política
CCOO i UGT clamen contra «el feixisme» i exigeixen la fi del «tacticisme» en habitatge pel Primer de Maig
-
Política Feijóo lamenta «la pressió fiscal» sobre els treballadors: «S'ha de treballar per viure, no només per pagar»
-
Política Pedro Sánchez treu pit per les dades d'ocupació i l'increment del salari mínim per l'1-M
