El candidat impulsat per la direcció d'UPyD i actual número dos de Rosa Díez, Andrés Herzog, serà el nou líder del partit. Ha guanyat les primàries que s'han fet aquest dissabte en el congrés extraordinari amb el vot favorable de 802 afiliats, el 43% dels sufragis. Herzog, que és contrari a l'acostament a Ciutadans, ha superat la diputada Irene Lozano, que ha obtingut el 40% dels sufragis (745 vots). Herzog era el candidat preferit per la direcció sortint. El nou líder d'UPyD s'ha mostrat convençut que "tot i el panorama canviant" la seva formació "té futur". "Hem après amb humilitat en aquests mesos tan difícils", ha reflexionat en veu alta Herzog després de saber-se el resultat de les primàries.
En la seva llista pel nou Consell de Direcció d'Andrés Herzog hi ha diverses persones que ja formaven part de l'equip que fins ara dirigia Rosa Díez, com el diputat basc Gorka Maneiro o l'eurodiputada Maite Pagazaurtundua.
Herzog (Sant Sebastià, 1974) és advocat de professió i fins ara ha estat secretari general del grup parlamentari d'UPyD, sense ser diputat, i ha encapçalat les principals causes el partit contra la corrupció, en particular el cas Bankia.
							
																					
																Andrés Herzog, nou líder d'UPyD en substitució de Rosa Díez
Amb un 43% dels vots ha quedat per davant d'Irene Lozano, que ha tret un 40% dels sufragis
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 11 de juliol de 2015 a les 17:22
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															