El regidor de l'Ajuntament de Vic, Josep Anglada, ha anunciat que aquest dimecres, dia 12, té previst presentar una querella per temptativa d'homicidi i de danys i lesions contra dos regidors i dirigents de Plataforma per Catalunya (PxC), dels quals en donarà a conèixer el nom de forma imminent.
El motiu de l'acció criminal hauria estat impedir que es presentés a les properes eleccions municipals a Vic. Anglada va ser expulsat fa uns mesos del partit PxC del qual n'havia estat fundador i president. En aquests moments, Josep Anglada i Marta Riera són al grup de no adscrits, mentre que els altres tres regidors continuen formant el grup municipal de PxC al consistori vigatà.
Segons Anglada, "la conspiració va ser proposada a un antic membre repescat de PxC, Francesc Bueno, a qui se li va proposar ser la persona que facilites l’atemptat contra Anglada". Les accions penals van adreçades contra dos alts càrrecs i regidors de Plataforma, contra els qui com a mesura cautelar demana "una ordre d'allunyament urgent i immediata".
"En política no tot s’hi val -ha explicat Anglada-, i confio que caigui tot el pes de la llei a unes persones que el seu únic mitjà d’actuació per assolir objectius polítics sembla ser una manera de fer que s’assimila massa al terrorisme".
Anglada també ha manifestat que en el fons l'entristeix que "en un país democràtic comencin a aparèixer personatges amb pautes de conducta idèntiques a les d’Alba Daurada i capaços, en definitiva, de promoure actuacions com la que denunciaré davant dels tribunals".
Anglada denuncia dos membres de PxC per intent d'homicidi
L'acció tindria com objectiu impedir que es presenti a les municipals a Vic
ARA A PORTADA
-
7.400 pisos en deu anys: les compres de la Generalitat i Barcelona en plena crisi habitacional David Cobo
-
Què és el tanteig i retracte, la via a l'alça per comprar pisos privats i fer-los públics? David Cobo
-
«Al call center atenem unes 80 trucades diàries i ens donen 10 segons entre una i l'altra» Marc Orts i Cussó
-
-
Publicat el 11 de novembre de 2014 a les 20:49
Et pot interessar
-
Política Aliança, a mig camí de les municipals del 2027: afermar Ripoll i créixer a tot arreu
-
Política Ayuso diu ara que les llengües cooficials són una «riquesa» però que no poden usar-se per dividir
-
Política «Rendeixi's a la democràcia»: el PP porta al carrer el clam per exigir eleccions a Sánchez
-
Política Estrena de logo i missatge renovat: així és la nova CUP
-
Política Canvi radical d'Iñaki Urdangarin després de cinc anys de presó: ara és «coach emocional»
-
Política Espadaler afirma que l'amnistia i el retorn de Puigdemont ajudarien a resoldre «un capítol dolorós»