La Fiscalia Anticorrupció ha obert diligències contra la CUP per la partida de 168.666,63 euros que va destinar per la campanya de l'1-O. Segons publica el diari Ara, proveïdors de la campanya per al referèndum de la CUP estan sent citats a declarar.
Les citacions van començar al febrer i, després del confinament, s'han tornat a activar. Una quinzena de persones ja haurien declarat. La Fiscalia Anticorrupció, que ha decidit actuar d'ofici, veu en l'actuació de la CUP un possible delicte de malversació.
La investigació sorgeix d'una proposta de resolució de Ciutadans, presentada ara fa un any i on recordava les assignacions que reben els grups parlamentaris a través del pressupost del Parlament són per desenvolupar les seves funcions i no "sufragar activitats il·lícites".
Anticorrupció obre diligències contra la CUP per haver fet campanya per l'1-O
Una quinzena de persones ja han estat citades a declarar
- Els membres de la CUP, durant la campanya per l'1-O -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
23 d’agost de 2020 a
les 20:14
Et pot interessar
-
Política
L'esperit de «concòrdia» d'Irla aplega Illa i Junqueras enmig del bloqueig dels pressupostos
-
Política
L'ex-CEO de BPA revela a l'Audiència Nacional pressions de la «policia patriòtica» contra els Pujol
-
Política
ERC i Bildu passen pàgina del front d'esquerres de Gabriel Rufián
-
Política
El Govern i ERC continuen enrocats i s'allunya l'última oportunitat de Montero
-
Política
La Moncloa pren partit en el pols obert a la UE: «L'alternativa a l'ordre internacional és el desordre»
-
Política
Illa compareixerà al Parlament a dos dies del «deadline» dels pressupostos
