L'exdiputat de la CUP Antonio Baños ha estat entrevistat, aquest dijous al matí, al programa Els Matins de TV3, després de negar-se a respondre les preguntes de VOX ahir a la tarda durant el seu interrogatori com a testimoni durant el judici de l'1-O al Tribunal Suprem. Els exdiputats Baños i Eulàlia Reguant van assumir les conseqüències penals de negar-se a declarar, motiu pel qual l'alt tribunal espanyol els va imposar, ja d'entrada, una sanció de 2.500 euros per cadascun, que podran recórrer.
Seguidament tenim les 10 declaracions més destacades:
1. "El que més em va esverar va ser l'estat lamentable dels presos. Estan esgotadíssims".
2. "Vox és un partit que nega la violència de gènere. És molt bèstia que aquesta gent pugui acusar".
3. [El to de Soraya Sáenz de Santamaria] "va ser molt jurídic, asèptic i en el cas de Rajoy, de justificar una situació política".
4."Com em vol interrogar una persona que em vol ficar a la presó per les meves idees".
5. "No pot ser que gent d'un partit feixista tingui el poder d'acusar per portar una toga".
6. "La qüestió és que hi ha una persona que sota la toga porta una camisa de la Falange".
7. "El que volem denunciar és la indefensió dels presos".
8. "La gent deia que això era negatiu per a les defenses. Jo no tenia cap pregunta per respondre a la defensa".
9. "Ni perjudica ni beneficiava ningú. Era una pregunta ridícula sobre una reunió a la que ni tan sols vaig assistir. Si la meva actitud hagués perjudicat les defenses, és evident que no ho haguéssim fet".
10. "Un dels homes que esta allà acusant és feixista, això és una cosa que volíem mostrar al món".
Antonio Baños, en 10 frases: «Hi ha qui sota la toga porta una camisa de la Falange»
Política
L'exdiputat de la CUP i testimoni al judici de l'1-O considera que la seva actitud no ha perjudicat cap de les defenses
ARA A PORTADA
-
Política L'Audiència Nacional obre causa per investigar l'entrada massiva de migrants a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política Sánchez s'erigeix en «punta de llança» contra l'ascens de la ultradreta i crida a la resistència ACN
-
Política Illa demana una treva als sindicats per poder resoldre els problemes de l'educació Bernat Surroca Albet
-
Societat «El nou curs comença a l'abril»: així planifiquen mestres i direccions el retorn a l'aula Gerard Mira
Publicat el
28 de febrer de 2019 a
les 09:28
Et pot interessar
-
Política
ERC demana explicacions a Marlaska per l'actuació policial contra un aficionat de l'Europa per dur una estelada
-
Política
Junts planteja un «gran pacte» en Educació per superar la «mediocritat» d'Illa
-
Política
ERC defensa un independentisme inclusiu per la Diada: «Ser minoria porta a la derrota»
-
Política
L'expresident de Plus Ultra assenyala Zapatero: l'1% del rescat era per a ell
-
Política Els cantaires expulsats de la Sagrada Família durant la visita del Papa actuaran per la Diada
-
Política
PP i Vox aconseguirien una majoria absoluta folgada al Congrés, segons diverses enquestes
