La plaça de Llucmajor de Nou Barris es dirà de la República després que aquest dimecres ho hagi aprovat el Consell Plenari del Districte. Segons l'Ajuntament de Barcelona, la iniciativa dóna resposta a una reivindicació històrica de les entitats memorialistes i els col·lectius veïnals agrupats en la Taula Unitària de Nou Barris per la República. El canvi de nomenclatura s'ha aprovat amb els vots de Barcelona en Comú, del PSC i d’ERC. El govern municipal subratlla que la nova denominació contribuirà a posar en valor el passat democràtic de la ciutat i a construir la imatge del passat de la mà de la ciutadania i les entitats que han lluitat per reivindicar la memòria de la ciutat.
La regidora del Districte, Janet Sanz, ha celebrat que amb l'acord “Nou Barris fa justícia a un deute del conjunt de la ciutat amb la República i amb tots els ciutadans que van lluitar pels valors de llibertat, igualtat i fraternitat”.
D'altra banda, els jardins de la Segona República passaran a anomenar-se de Llucmajor. Aquest doble canvi de nomenclatura fa possible minimitzar els costos. Així doncs, caldrà només substituir les plaques del nomenclàtor i alguns dels rètols de senyalització viària, així com la informació present a les parades de la xarxa d’autobús. El fet que gairebé no hi hagi veïns ni activitats empadronats o situats en aquesta adreça permet reduir el pressupost estimat al voltant dels 3.000 euros.
Des del comissionat de Programes de Memòria es pretén posar en valor l’estàtua dedicada a la República i el medalló dedicat a Pi i Margall, inaugurat durant la II República i eliminats pel franquisme
Aprovat el canvi de nom de la plaça de Llucmajor de Barcelona per plaça de la República
Política
La iniciativa s'aprova amb els vots de Barcelona en Comú, del PSC i d’ERC
ARA A PORTADA
-
-
Internacional Crims d'estat, corrupció i revoltes de la fam: així és el Marroc, el soci més temut d'Espanya Pep Martí i Vallverdú
-
Política Feijóo escala el xoc amb Sánchez i se suma a la causa judicial per la crisi de Ceuta Marc Orts i Cussó
-
Societat Suspenen les manifestacions contra els migrants per por a vincles amb els ultres Neus Climent
-
Política Tots els fronts oberts a Ceuta un mes després de l'arribada massiva de migrants Oriol March
Publicat el
02 de març de 2016 a
les 21:39
Et pot interessar
-
Política
«Si l'onada reaccionària és preponderant a Europa, també es manifestarà a Catalunya»
-
Política
Vuit anys de pomada
-
Política
11 de setembre de 2026
-
Política
Illa critica el «discurs populista» contra els impostos i reivindica la sanitat pública: «Als EUA fliparien»
-
Política
La Comissió Europea ja està treballant en la petició d'ajuda d'Espanya per gestionar els migrants a Ceuta
-
Política
«Hem d'anar més enllà de mantenir el pacte social; sense transformar el model productiu, ens fregirem»
