Uns quants dies abans del seu congrés, els dirigents del PP regional han afegit el gentilici "català" al seu logo. Aquest cop, a més, hi han col·locat, en la part inferior esquerra, les quatre barres de Guifré el Pilós, que ressalten bastant amb el fons blau. Així potser no els tornarà a passar com amb aquella C (de PPC) que es va inventar Josep Piqué durant el seu mandat i que es va perdre en un dels redissenys de la marca. Coses que passen.
La veritat és que es fa difícil d'entendre aquesta insistència del PP en remarcar la seva catalanitat, quan el motiu pel qual el vota una part de la societat és, justament, que combaten la idea de Catalunya com entitat singular. Els simpatitzants del PP són persones que volen que qui mani al seu partit ho faci des de Madrid, i no els preocupa si al carrer Gènova decideixen delegar en Alícia Sánchez-Camacho, en Daniel Sirera o en Josep Piqué. La qüestió és que es la subordinació sigui meridianament clara i les decisions importants es prenguin des d'allà, la resta no importa.
Però el cas és que, esforçadament, els líders locals que es van succeïnt al PP intenten reivindicar-se a si mateixos. Sempre, curiosament, a través de la C. Sense adonar-se que ho facin bé, malament o a mitges, a Madrid sempre acabaran treient-se'ls de sobre. A ells i a la C.
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de maig de 2012 a les 21:59
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo