Aquest any ha quedat clar que la fiscalia és l'últim defensor del monarca emèrit. Joan Carles I, a Abu Dhabi des de fa més de dos anys, afrontava tres diligències d'investigació. Una estava lligada a una trama de comissions il·legals perduda al desert de la península aràbiga, en la via del tren de les ciutats de Medina a la Meca. L'empaitava també una investigació sobre la fortuna oculta a l'illa de Jersey, un paradís fiscal, i l'ús de targetes opaques per part de membres de la família reial.
El març passat, la fiscalia del Suprem va anunciar que tancava la investigació contra el rei emèrit, deixant clar que no hi hauria querella contra el pare de l'actual rei Felip VI. Els delictes o havien prescrit o es van cometre quan Joan Carles I regnava, el que li atorgava inviolabilitat. Els fiscals li cauen bé al monarca emèrit. L'any s'ha acomiadat amb un altre anunci, en aquest cas de la fiscalia britànica, atorgant immunitat a l'excap d'estat davant la querella per assetjament presentada per la seva antiga amant Corinna Larsen.
Aquest any hem après que... A Joan Carles I només el defensa la Fiscalia
La prescripció dels delictes i el fet d'haver-los comès sent cap de l'estat han blindat la figura del rei emèrit davant les investigacions

- Joan Carles I, a Sansetxo -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de desembre de 2022 a les 19:30
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo
-
Política Pallach i Trias Fargas per interpretar el present