El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha signat aquest divendres al matí un acord de cooperació entre Catalunya i l'Organització de les Nacions Unides per a l'Educació, la Ciència i la Cultura (UNESCO), amb la seva directora general, Audrey Azoulay, acompanyats per la consellera d'Acció Exterior, Victòria Alsina.
L'acord de col·laboració, Memorandum of Understanding, és fins al 2025 i vol potenciar el treball de l'entitat a Catalunya, així com facilitar la participació de les institucions catalanes en projectes internacionals. Alguns dels àmbits d'actuació seran l'educació, la cultura i la ciència.
El president ha posat com a exemple d'aquesta col·laboració la celebració a Catalunya de la tercera Conferència Mundial per l'Educació Superior de la Unesco, que se celebrarà al mig a Barcelona, el primer cop que es farà fora de París.
Després de reivindicar que la relació de Catalunya amb la Unesco ve de lluny, Aragonès ha destacat la implicació de les dues entitats en la protecció del patrimoni cultural, artístic, natural i immaterial de molts espais i activitats de la cultura catalana amb figures com el patrimoni de la humanitat o les reserves de la biosfera.
Abans, aquest matí, Aragonès i Alsina han visitat el projecte Pont Seiber de l’estudi olotí RCR Arquitectes. En aquest punt, el president ha agraït que portin "la cultura, l'art i el talent de Catalunya a tots els llocs, i especialment a París, que és una ciutat de referència".
Aragonès firma un acord de col·laboració amb la Unesco per potenciar educació, cultura i ciència
El president visita París amb la consellera d'Acció Exterior, Victòria Alsina, i reivindica que la relació de Catalunya amb la Unesco ve de lluny

- Pere Aragonès i Audrey Azoulay, directora general de la Unesco -
- Oficina del President
ARA A PORTADA
-
ERC activa el rellotge perquè el PSOE avali la delegació de l'IRPF a la Generalitat Lluís Girona Boffi
-
Illa i Pradales fan pinya perquè l'oficialitat del català i el basc a Europa «sigui una realitat» Redacció
-
Què està passant al PP català? Decapitació a Tarragona i malestar al territori Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 19 de novembre de 2021 a les 15:59
Et pot interessar
-
Política L’advocat general del TJUE es pronunciarà el 13 de novembre sobre la llei d’amnistia
-
Política Oriol López, nou diputat d'ERC al Parlament en relleu de Ruben Wagensberg
-
Política Junts porta al Congrés la proposta d'enduriment dels permisos de paternitat per als temporers migrants
-
Política L'alemany Merz, fred amb l'oficialitat del català a Europa: «Entenc l’interès, però ja veurem com es resol»
-
Política Carles Puigdemont i els riscos de trencar amb el PSOE: què hi ha pendent a Suïssa?
-
Política L'error d'un diputat del PP permet que tiri endavant una proposta de Sumar per reformar l'acomiadament improcedent