La portaveu de l'organització de l'esquerra independentista Arran, Núria Martí, ha demanat aquest dimecres als dirigents independentistes empresonats i als encausats en el procés de l'1-O que no compareguin davant el Tribunal Suprem (TS), per no reconèixer la seva autoritat. "Que no vagin als judicis. Que no vagin a Madrid, perquè si reconeixen l'autoritat de la justícia espanyola serà el conjunt del poble el que serà jutjat", ha expressat en una roda de premsa a les portes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), a Barcelona.
Arran ha presentat així la seva nova campanya d’accions per denunciar el judici “polític i injust que patiran els presos polítics les properes setmanes”. Amb el nom “Estripem la baralla, tombem el règim” l’organització comença “una partida de vencedors i vençuts contra l’Estat Espanyol”.
 
El col·lectiu ha criticat durament la detenció de vuit membres del grup després que el passat dimarts protestessin davant el Tribunal Suprem, quan pretenien justament llançar aquesta campanya, i que han estat posats en llibertat aquest dimecres. “La seva detenció és il·legítima i injustificada. No van poder acabar la seva protesta”, ha assegurat Martí. “La policia ha vulnerat els seus drets durant la seva detenció”, ha afegit.
 
Una partida contra l’Estat 
 
Arran comença la seva campanya en el que volen denunciar la situació injusta del presos polítics i criticar la resposta de l’Estat. “Entenem que les institucions espanyoles que jutgen són símbol de les antigues institucions franquistes”, ha dit Martí. “Entenem que és un joc que les regles estan posades pels rics i que els actors d’aquesta partida saben com funciona per guanyar” ha remarcat.
 
L’organització juvenil, però, creu que el poble “pot desestabilitzar la partida amb les seves accions i les seves protestes”. A més, aquesta campanya no només estarà centrada en el judici, sinó contra la repressió i les últimes polèmiques com “la situació de la Manada i els nous casos que han sorgit, les llibertats que els jutges i polítics vulneren o la injusta reforma laboral que atempta contra les dones”.
 
Per acabar, Martí ha fet una crida a intentar revertir la situació per combatre contra el règim del 78. “La democràcia espanyola és una sèrie d’engranatges que permeten governar com ells volen sense impunitat. Enriquint-se del poble, dona igual quina ideologia sigui o si esta dins o fora de la política, sempre guanyen ells”.
							
																					
																Arran demana als presos que no compareguin al Suprem per no reconèixer la seva autoritat
"Estripem la baralla, tombem el règim" pretén guanyar la partida contra jutges, polítics i monarquia, segons la portaveu de l'organització
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 09 de gener de 2019 a les 17:31
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															