La líder de C's a Catalunya i cap de l'oposició, Inés Arrimadas, ha reaccionat a l'aprovació de la llei del referèndum anunciant que es posarà en contacte amb la resta de grups per plantejar una moció de censura que tingui com a un únic compromís la convocatòria d'unes noves eleccions i "evitar la situació de xoc de trens i la deriva de prendre el carrer". La dirigent liberal és conscient que necessita el suport de més parlamentaris que els de l'oposició -els dos grups independentistes sumen 71 diputats-, però confia que l'avalin alguns membres de Junts pel Sí "que poden no veure's còmodes amb com s'estan fent les coses".
Així, Arrimadas ha defensat que cal cridar la ciutadania a votar, però amb "urnes de veritat i un cens de veritat, una junta electoral de veritat" i que es permeti "debatre a tots els partits". "És l'única via política que ens queda, legítima i legal, que pretén evitar el xoc de trens", ha afirmat, i ha exposat que és el mecanisme que ha trobat per sortir d'una "situació insostenible que no és bona per a Catalunya" i, per això, es posarà en contacte amb els altres partits i diputats des d'aquest mateix dimecres.
Sigui com sigui, ha desvinculat la iniciativa de la possibilitat que eventuals inhabilitacions de diputats li facilitin la majoria necessària, però ha evitat posar un termini per efectuar-se la votació i no ha revelat si només formalitzarà la moció en cas de disposar de la majoria necessària per guanyar-la.
D'aquesta manera, aspira a que es constitueixi "un Govern que no ens enfronti entre nosaltres o amb el govern d'Espanya" i que pretengui "donar la veu a tots els catalans i no només a una part". "Tothom que s'estimi aquesta cambra i que respecti la seva capacitat de legislar i dirigir l'autogovern de Catalunya avui no es pot sentir orgullosa del que ha passat", ha apuntat, i s'ha compromès a "intentar evitar que es posi en perill l'autogovern de Catalunya".
Arrimadas impulsarà una moció de censura per convocar eleccions autonòmiques
La líder de C's a Catalunya confia en obtenir el suport d'alguns diputats de JxSí "que poden no veure's còmodes amb com s'estan fent les coses"
ARA A PORTADA
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
-
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions David Cobo
Publicat el 06 de setembre de 2017 a les 19:48
Et pot interessar
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
-
Política
Estrasburg es pronunciarà la setmana que ve sobre la presó preventiva de Turull, Junqueras i Sànchez
-
Política
L'endemà del trencament
-
Política
Les famílies de les víctimes increpen Mazón al funeral d'Estat: «Assassí, te’n rius de nosaltres»
