Si hi ha un termòmetre que avalua l'acollida dels diversos candidats al Cercle d'Economia, és l'assistència. La candidata de Ciutadans ha reunit aquest dimarts un centenar llarg d'assistents. Però el Cercle té clares les seves preferències. "Arrimadas ha generat expectació al Cercle. Per això han vingut prop de cent persones. Quan va venir el candidat del PP, Albiol, el dia 4, només érem una cinquantena, una xifra baixa en un acte d'aquest tipus". Així s'expressa un soci veterà del Cercle, de mentalitat més aviat conservadora però que aquest cop no dubta: votarà PSC.
Aquest és un sentiment estès en una entitat on existeix una gran diversitat ideològica. El mateix soci detalla: "També hi ha votants sobiranistes, com n'hi ha del PP, però aquest cop es detecta un ampli bloc central que mostra simpatia per Miquel Iceta, un sentiment reforçat després de l'acord del PSC amb Units per Avançar". Precisament demà Iceta passarà pel Cercle, que continua sent un "feu" de la tercera via, amb una línia diferenciada a la d'altres entitats econòmiques.
Un altre soci present reconeix les qualitats polítiques d'Arrimadas: "Ha demostrat grapa i ambició, i fins i tot coratge. Però és una candidata de part. I Catalunya el que necessita és trobar una sortida al conflicte polític sense revanxismes". Al Cercle predomina una posició molt crítica amb el procés, però abjuren de radicalismes de tota mena. Un temor compartit entre alguns socis és que el "seu" candidat, Miquel Iceta, pot patir el 21-D pel corrent en favor del "vot útil" a Ciutadans.
Entre el públic, a banda dels més habituals de la casa, hi havia el publicista Lluís Bassat i l'exconseller d'Artur Mas Francesc Xavier Mena, que contempla l'actualitat política des d'un cert distanciament però fidel a les seves conviccions catalanistes. Avui ha estat un dels vicepresidents de la casa, el notari Juan José López Burniol, qui ha rebut i presentat Arrimadas. El president, Juan José Brugera, era de viatge a Madrid.
Arrimadas parla davant un empresariat que «vota» Iceta
La dirigent supera l'audiència que va tenir Albiol però entre els socis del Cercle d'Economia la majoria no amaga les simpaties pel PSC
Ara a portada
Publicat el 12 de desembre de 2017 a les 13:36
Et pot interessar
-
Política Llach reclama als crítics de l'ANC que siguin «lleials» al full de ruta aprovat pels socis
-
Política Els militants d'ERC a Barcelona voten la nova direcció de la federació entre Baró i Camacho
-
Política Borràs agraeix la petició perquè Sánchez l'indulti i evitar la presó
-
Política «No n'hi ha prou amb ocupar les institucions»: torna l'Ada Colau activista