La portaveu de Cs al Congrés dels Diputats, Inés Arrimadas, ha afirmat que, després dels esdeveniments polítics d'aquest dijous, "avui més que ahir" l'acord a tres bandes que planteja el seu partit amb el PSOE i el PP per desbloquejar la formació de govern "pot ser una realitat".
Així ho ha assenyalat en un acte organitzat a Madrid per reivindicar "la via dels 221 escons", un camí que, a parer seu, ofereix una majoria parlamentària estable i capaç d'impulsar les reformes d'Estat que necessita Espanya.
Per Arrimadas, aquesta opció és sinònim d'"estabilitat" i "moderació" en cas que fracassin els plans de Pedro Sánchez. En aquest sentit, la dirigent de la formació taronja ha comentat que les opcions actuals dels socialistes passen per "un govern feble amb populistes a dins" i que "depèn de nacionalistes que volen trencar Espanya".
Una opció d'"estabilitat" i "moderació" que veu "més propera ara", per si fracassa el pla del president de Govern en funcions, Pedro Sánchez: "un Govern feble amb populistes dins" (Unides Podem) i "que depèn de nacionalistes l'objectiu és trencar Espanya".
En aquest sentit, Arrimadas considera que la situació actual "acosta una mica més" un pacte entre PSOE, PP i Cs. En qualsevol cas, l'acord respondria més aviat a una "necessitat" i no pas a "conviccions".
Finalment, la portaveu de Cs al Congrés ha advertit del "perill evident" que representaria per a l'economia espanyola el govern que vol constituir Sánchez, amb dues forces polítiques, PSOE i Podem, "competint per veure qui és més populista i qui promet més coses".
Arrimadas veu cada cop més factible un acord entre PSOE, PP i Cs
Política
La dirigent de la formació taronja assenyala que és l'opció d'aquest pacte respon més aviat a "una necessitat" que no pas a "conviccions"
ARA A PORTADA
-
Societat L'informe PISA certifica el declivi educatiu a Espanya amb els pitjors resultats de la història Gerard Mira
-
Societat El suport a la vaga de mestres baixa, però impacta en l'arrencada de curs Marc Orts i Cussó
-
Societat Niubó reitera l'aposta del Govern per la lectura davant l'enfonsament «generalitzat» a PISA Gerard Mira
-
Societat Niubó dibuixa la línia vermella del Govern amb els docents: «L'oferta salarial és més que suficient» Marc Orts i Cussó
-
Societat «És un dia molt especial»: les escoles de Vic comencen el curs escolar amb normalitat tot i la vaga educativa Irene Giménez Vinyet | Agències
Publicat el
19 de desembre de 2019 a
les 22:17
Et pot interessar
-
Política
Els presidents de l'ANC es posen d'exemple per reivindicar un independentisme «divers»
-
Política El Govern veu «raonable» que no hi hagi noves llengües a la UE si abans no es permet l'oficialitat del català
-
Política
Plataforma suspèn el primer any del Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
La condició de Junts per avalar el nou finançament: tenir la clau de la caixa
-
Política
El Govern posa en marxa els pressupostos del 2027 a l'espera d'incorporar el nou finançament
-
Política
Garrotades al Fossar
