Discurs de contingut polític el que ha fet Artur Mas en el marc del lliurament de les Medalles d'Or de la Generalitat a Neus català, Josep Maria Espinàs i Joan Rodes. “Catalunya és un nan amb un gegant a dins”, ha assegurat Mas en el moment de tancar la cerimònia, tot apuntant que el país “es un supervivent” que, “en el context de les nacions del món” pot tenir dimensions petites, però amb una grandesa interior “que si no l'haguéssim portat a dins, simplement no existiríem”.
“Existim conscients de les nostres limitacions, però també conscients de les nostres forces i energies”, ha apuntat Mas, tot recordant que ens aquests moments, “Catalunya fa una aportació a la cultura democràtica Europa i el món” en referència a un moviment d'autodeterminació “presidit pel civisme, la participació i la determinació en propòsits i objectius”.
És per això mateix que Mas ha fet una defensa de la combinació de “talent, constància i optimisme” per fer avançar el país i ha tancat el seu parlament citant Francesc Pujols: “L'esperit català rebrota sempre i sobreviu als seus il·lusos enterradors”, ha dit, tot recordant que el testimoni dels tres guardonats demostra “com d'il·lusos són els enterradors”, ja que Catalunya és “una nació capaç de resistir, de sobreviure i de fer una aportació al conjunt de la humanitat”.
Artur Mas: «Catalunya és un nan amb un gegant a dins»
Política
El president defensa, en el marc del lliurament de les Medalles d'Or de la Generalitat, la combinació de “talent, constància i optimisme” per fer avançar el país
ARA A PORTADA
-
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
-
Política «Fins que no tinguem una dreta nacional, la dialèctica política serà pobra» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
09 de març de 2015 a
les 20:14
Et pot interessar
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
L'incendi de la Vall d'Uixó no revifa la flama de la indignació
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
