El president de la Generalitat, Artur Mas, ha condicionat aquest diumenge futures col·laboracions amb el PP a què respectin la identitat i els símbols del país. En declaracions després de l'acte institucional de la Diada celebrat al parc de la Ciutadella, Mas ha garantit que el Govern defensarà "a tot arreu i per tots els mitjans" el català. "No pretenem importunar ningú, molestar ningú, ferir ningú", ha assegurat.
Dit això, en preguntar-li per futurs acords amb els populars, ha advertit que "hi ha temes que, per col·laborar, han de ser respectats". "Es tracta de respectar la identitat i els símbols del país. Es tracta de defensar les lleis del Parlament", ha argumentat el president.
El PP reclama pluralitat
La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha garantit que la seva formació continuarà participant en els actes institucionals i oficials de la Diada, malgrat la polèmica que l'alcalde popular de Badalona, Xavier García Albiol, ha aixecat en suspendre els actes de l'Onze de Setembre. Camacho, però, ha reclamat que, al costat de la senyera de Catalunya, apareguin en igualtat de condicions els símbols espanyols com la bandera. La líder del PPC ha aprofitat també per retreure al president de la Generalitat, Artur Mas, que en el seu missatge institucional i en les seves intervencions per la Diada no hagi "apel·lat a la pluralitat i el respecte" per celebrar l'Onze de Setembre.
Laporta reclama a CiU que presenti una moció de censura contra Albiol
El diputat de Democràcia Catalana, Joan Laporta, ha reclamat aquest diumenge a CiU que presenti una moció de censura contra l'alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, i així s'evitarien faltes de respecte a la Diada com la que ha protagonitzat el popular. En declaracions després de l'acte institucional al parc de la Ciutadella, Laporta ha demanat al Govern que actuï "amb contundència" enfront els atacs contra la llengua, i que es "deixi d'amenaces estèrils i d'instal·lar-se en la queixa permanent".
D'altra banda, ha acusat el PP d'estar confonent la ciutadania quan parla de la lluita contra l'atur. En aquest punt, ha recordat als populars que si Catalunya està en la situació econòmica en la que està és perquè no disposa de recursos, i el "principal enemic de Catalunya en aquest sentit" és el PP.
Finalment, s'ha dirigit als que diuen que Catalunya està en fase de construcció nacional per replicar que la nació ja està construïda, i que el que cal és treballar pel benestar dels catalans. Això només passa, ha continuat, per tenir un Estat propi, perquè "ja s'ha vist les agressions contra la llengua i contra l'economia amb l'espoli fiscal".
Artur Mas posa condicions als pactes amb el Partit Popular
Política
Camacho diu que el PPC seguirà participant a la Diada però reclama la presència dels símbols espanyols i Laporta reclama a CiU que presenti una moció de censura contra Albiol
ARA A PORTADA
-
-
Política «L'esperança sempre serà més poderosa que la por»: el catalanisme es reivindica davant Rafael Casanova Gerard Mira
-
Política Crides per la convivència i contra l'odi en els primers compassos de la Diada Gerard Mira | Natàlia Pinyol
-
Política El col·lapse del procés no enfonsa el suport a la independència, que encara té marge de creixement Roger Tugas Vilardell
-
Publicat el
11 de setembre de 2011 a
les 11:29
Et pot interessar
-
Política Montilla aposta per acords «transversals» del catalanisme per reforçar la unitat de Catalunya
-
Política
Dimiteix un alt càrrec de la delegació del govern espanyol a Ceuta per la polèmica dels avisos del CNI
-
Política
Artur Mas, sobre l'extrema dreta: «Cal parlar amb ells; una altra cosa és arribar a acords»
-
Política «Jo m'apago, però vosaltres teniu futur»: el missatge de Jordi Pujol per la Diada
-
Política
Turull apel·la a la «revolta dels somriures» davant la tensió al Fossar
-
Política
El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme
